משרדי הפרסום y&r ישראל ודרורי-שלומי במו"מ למיזוג

הצדדים דנו במספר מודלים לאפשרות של שיתוף-פעולה, והחסם המשמעותי הוא הצורך של דרורי-שלומי לרכוש בחזרה מניות של המשרד המוחזקות בגיתם BBDO

משרדי הפרסום y&r ישראל ודרורי-שלומי במגעים למיזוג המשרדים - כך נודע ל"גלובס". בין הצדדים התנהלו עד עתה מספר פגישות, שבהן נידונו מספר אפשרויות ומודלים לגבי דרך משותפת בהמשך.

מאחר שבין המשרדים אין כמעט ניגודי אינטרסים של תקציבים, החסם העיקרי המשמעותי כרגע הוא הצורך של דרורי-שלומי לרכוש בחזרה את המניות של המשרד, המחוזקות בידי משרד גיתם BBDO.

כמו כן, מהלך כזה דורש את אישור קבוצת הפרסום הבינלאומית WPP, המחזיקה כיום בשליטה מלאה ב-y&r. הקבוצה כבר הוכיחה בעבר כי היא לא בהכרח מאפשרת אוטומטית בקשות למיזוג - כך למשל בעבר, כשנשקלה אפשרות למזג את המשרד עם JWT השייך גם הוא לקבוצת WPP, לא אושר המהלך.

גם y&r ישראל וגם דרורי-שלומי הם משרדים שהתמודדו בשנים האחרונות עם אתגרים לא פשוטים בניסיון לשמור על מקומם בענף הפרסום.

הדרמה סביב y&r שהתרחשה סביב פרישתו של המייסד גדעון עמיחי היא מהגדולות שידע הענף בישראל, ולמרות המשבר הקשה שחווה המשרד, נראה כי ההנהלה החדשה שהתגבשה עם הזמן, ובראשה אדם אבנון, רחוקה מלהרים ידיים ולהפוך את המשרד לנחלת העבר.

לאחר מספר מחלות ילדות התייצב המשרד לאחרונה, כשאבנון אמון על הניהול, וגיא בר, מאנשי הקריאייטיב המוערכים בענף, לקח לידיו את מושכות הקריאייטיב.

עם זאת, נראה כי במשרד מודעים היטב לקושי העצום לשקם את מעמדו של המשרד לאחר נפילה כה קשה, ומבינים כי חלק מקיצור הדרך בדרך חזרה הוא על-ידי מיזוגים ורכישות שייצרו למשרד נפח בחזרה.

מאחר שנראה כי המשרד זוכה לגיבוי הסוכנות הבינלאומית, הכסף לבצע מהלכים מסוג זה מצוי - אם כי במגבלות.

לייצר גוף גדול

דרורי-שלומי אמנם לא חווה נפילה כה דרמטית, אך מנגד הוא מעולם לא הצליח להפוך למשרד פרסום גדול, ובשנים האחרונות עבר לא אחת תקופות של ירידות בהיקפים.

במשרד מנסים מזה מספר שנים לייצר דור המשך שיקפיץ אותו קדימה, מה שכלל מספר מינויים של מנכ"לים שלא מאוד צלחו ואת הכנסתו של הפרסומאי ספי שקד כשותף - מהלך שדרש הרבה אומץ - אך לא צלח, והחבילה התפרקה אחרי מספר חודשים.

לכאורה, לדרורי-שלומי אמור היה להיות סוג של מוריד גשם בדמותו של משרד הפרסום גיתם BBDO המחזיק ב-30% מהמניות, אך בדרורי-שלומי הגיעו למסקנה כי החיבור לא תורם להם באופן אסטרטגי משמעותי, ולפני מספר חודשים הם הביעו רצון לפרק את החבילה.

עתה, כאמור, נבחנת לעומק האפשרות לשתף פעולה עם y&r ולייצר מיזוג שייצור גוף גדול יותר.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מתחילת השנה פרסם דרורי-שלומי בהיקף של כ-65 מיליון דולר במחירי מחירון. היקף הפרסום של y&r ישראל מתחילת שנה עמד על כ-51.6 מיליון דולר במחירי מחירון.

הלקוחות המשמעותיים של y&r הם קבוצת שטראוס, קולגייט פלמוליב, קבוצת דלק ועוד. עם הלקוחות המשמעותיים של דרורי-שלומי נמנים קבוצת סנו, חלק ממותגי הרכב של סמ"לת, גינדי השקעות ועוד.

יורם דרורי מסר בתגובה: "היו אלינו מספר פניות מעניינות. אנחנו שמחים על כך, אך בשלב זה אנחנו חלק מקבוצת BBDO".

אדם אבנון מסר בתגובה: "מגיעות אלינו כל הזמן פניות למיזוגים ושיתופי-פעולה כאלה ואחרים. כרגע אין שום דבר מהותי על הפרק".

פרסום
 פרסום