היעד הבא של אל-על: משיקה כרטיס אשראי

מקיימת מכרז לשת"פ מול ישראכרט, לאומי קארד וכאל ■ הערכה: פוטנציאל כרטיסי האשראי שניתן להנפיק מחברי "הנוסע המתמיד" - כ-100 אלף ■ ההטבה המרכזית בכרטיס: יחס המרה אטרקטיבי לנקודות לרכישת כרטיס טיסה בונוס

חברת אל-על מתכננת השקת כרטיס אשראי, שההטבה המרכזית שלו היא יחס המרה אטרקטיבי במיוחד לנקודות לרכישת כרטיס טיסה בונוס.

ל"גלובס" נודע כי בימים אלה מקיימת החברה, בניהולו של אליעזר שקדי שהודיע על סיום תפקידו לפני כמה ימים, מכרז לשיתוף-פעולה מול 3 חברות כרטיסי האשראי, ישראכרט, לאומי קארד וכאל. לפי הערכות, המכרז אמור להסתיים בשבועות הקרובים.

כרטיס האשראי יוצע ללקוחות הנוסע המתמיד, מועדון הכולל כ-1.25 מיליון חברים.

כאמור, ההטבה המרכזית של הכרטיס תהיה יחס המרה של היקף הרכישות לנקודות במועדון הנוסע המתמיד, שיהיה טוב יותר באופן משמעותי לעומת היחס הקיים כיום בכרטיסי האשראי. עם זאת, דמי הכרטיס יהיו גבוהים יחסית, והם עשויים להגיע לעשרות שקלים בחודש.

אל-על מתכננת שתי קטגוריות לכרטיס האשראי: ברונזה ופרימיום, כאשר כרטיס הפרימיום יהיה יקר ויוקרתי, בסגנון כרטיסי האשראי מסוג Signia World.

עוד נציין כי ייתכן שיותר מחברת כרטיסי אשראי אחת תזכה במכרז, בקטגוריות השונות.

חברות כרטיסי האשראי מביעות עניין במועדון זה. בענף מעריכים כי פוטנציאל כרטיסי האשראי שניתן להנפיק מתוך חברי מועדון הנוסע המתמיד עומד על כ-100 אלף, מתוכם 20 אלף במועדון הפרימיום.

כבר היום חלק ניכר מהשימוש בנקודות בכרטיסי האשראי נעשה לצורך רכישת כרטיסי טיסה, ולכן אם יונפק כרטיס שמראש יחס ההמרה בו אטרקטיבי, הוא עשוי לעודד לא מעט לקוחות להשתמש בו ולצבור נקודות.

בנוסף לכך, חברי מועדון הנוסע המתמיד משתייכים למעמד הביניים ומעלה, כך שהיקף השימוש שלהם בכרטיסי אשראי נחשב לגבוה.

ההטבות צומצמו

בשנה האחרונה חברות כרטיסי האשראי צמצמו את ההטבה של המרת הנקודות לנקודות הנוסע המתמיד. רוב החברות החריגו את מרבית התשלומים לרשויות המקומיות ולמוסדות הממשלתיים מתשלומים שבגינם ניתן לבצע המרת נקודות.

צמצום ההטבה נעשה כדי לחסוך עלויות לחברות כרטיסי האשראי. הנפגעים המרכזיים מכך הם לקוחות עסקיים, שחייבו את החשבונות הללו של בתי העסק. היה מדובר בסכומים מהותיים, שנצברו בגינם נקודות רבות.

באמצעות מהלך זה תנסה אל-על למנף את כוח המותג שלה גם לתחום כרטיסי האשראי, בדומה לחברות תעופה אחרות בעולם, כגון דלתא, לופטהאנזה ואחרות, שאף מציעות הנחה בהזמנת כרטיסי טיסה שנעשית באמצעות כרטיסי האשראי שהנפיקו.

מאל-על נמסר בתגובה כי "הנושא נמצא על שולחנה של אל-על. מעבר לכך החברה אינה מתייחסת בתקשורת בנושא תוכניותיה העתידיות".

טיסות מוזלות

הנפקת כרטיס האשראי הממותג מגיעה זמן קצר לאחר שאל-על חשפה מותג חדש לטיסות מוזלות, בשם "UP". אל-על תקצה 5 מטוסים למותג זה, שיפעל במתכונת של חברות לואו קוסט, אשר יטוסו בשלב הראשון ל-5 יעדים באירופה.

מהלך זה נעשה כחלק מההתמודדות עם חברות התעופה המוזלות אשר צפויות להגביר את פעילותן בארץ, לאחר אישור מדיניות "השמיים הפתוחים" על-ידי הממשלה.