"עדכון שכרו של יעקב דוניץ מהווה הכפלת שכרו ללא הצדקה"

רם דוניץ טוען כי היקף משרת היו"ר ירד, אך השכר נשאר זהה ■ סגן היו"ר, דב דוניץ, פרש מתפקידו ורם דוניץ טוען עוד כי התפקיד "הותאם לו פרסונלית"

דוניץ נגד דוניץ: מחלוקת בין בני משפחת דוניץ, בעלי השליטה בחברת הנדל"ן הנושאת את שמם - אחים דוניץ. החברה, הנסחרת בשווי 129 מיליון שקל, פרסמה באחרונה זימון לאסיפת בעלי מניות לצורך אישור מדיניות התגמול שלה, כנדרש בתיקון 20 (חוק שכר הבכירים).

אלא שאז פרסם רם דוניץ, דירקטור ובעל מניות המחזיק בכ-16.3% מההון, הודעת עמדה ובה הביע התנגדות למדיניות התגמול. בתגובה פרסם דב דוניץ, דירקטור המחזיק במשותף עם אשתו כ-16.4% מההון, הודעת עמדה משלו ובה טען נגד טענותיו של רם. רם ודב דוניץ הם בני דודים, ובן דוד נוסף שלהם הוא יו"ר החברה, יעקב דוניץ.

לפי מדיניות התגמול של החברה, היו"ר, יעקב דוניץ, שיקבל ב-2013 תגמולים בסך כ-1.6 מיליון שקל, יהיה זכאי לאותו שכר ב-2014. אלא שב-2013 היקף המשרה שלו הוא 100%, בעוד שב-2014 היקף המשרה "גמיש, ולא פחות מ-50%". המנכ"ל, נסים אחיעזרא, יהיה זכאי לשכר בסיס חודשי של כ-142 אלף שקל. במקביל, הושמטה מהמדיניות משרת סגן יו"ר, לאחר שהסגן הנוכחי, דב דוניץ, הודיע על סיום כהונתו בתפקיד.

פרישה מטעמים בריאותיים

לדברי רם דוניץ, "הנני מתנגד לעדכון תנאי השכר של היו"ר. עדכון השכר מהווה הכפלת שכר היו"ר ללא הצדקה". רם דוניץ מתייחס לביטול תפקיד סגן היו"ר (שהיה אמור לקבל תגמול שנתי של למעלה ממיליון שקל), וכותב כי "כעת משדב דוניץ הודיע על התפטרותו, התפקיד והתגמול בגינו הפך מיותר ו'נמחק' כמות שהוא ממדיניות התגמול. המסקנה לדעתי ברורה: התפקיד של סגן יו"ר הותאם באופן פרסונלי לדב דוניץ, ללא קשר עם נחיצות התפקיד". רם דוניץ מצביע על עוד פגמים שהוא מזהה במדיניות התגמול וסבור כי יש להתנגד לה.

בתגובתו כותב דב דוניץ כי "התנהלותו של הדירקטור רם דוניץ טומנת בחובה פוטנציאל נזק משמעותי לחברה", ומציין כי פרישתו הגיעה על רקע מצב בריאותי. לדבריו, אין שחר לטענת רם דוניץ כי תפקיד סגן היו"ר הותאם לדב דוניץ, כיוון שהוא אינו הראשון שכיהן בתפקיד, אלא החליף בו את אברהם דוניץ - אביו המנוח של רם. לדבריו, יש לאשר את המדיניות: "הישגי החברה ותוצאותיה העסקיות אינם מובנים מאליהם: הם פועל יוצא של עבודת צוות מעולה של ההנהלה הבכירה - המנכ"ל, היו"ר וסגנו. נייר העמדה של רם דוניץ משקף את האג'נדה הפרטית שלו, שאין לה דבר וחצי דבר עם טובת החברה, בעלי מניותיה והשגת מטרותיה", כותב דב.

גם בחברה עצמה הגיבו להודעות העמדה. "הדירקטוריון מצטער על כך שמחלוקת, שרקעה כנראה אישי, בין בעלי מניות שהם בני משפחה, עלתה כמחלוקת עקרונית", נכתב בהודעת החברה, "דירקטוריון החברה סבור כי יש לדחות את הנטען בהודעת רם דוניץ, ומציע לבעלי המניות לאשר את מדיניות התגמול".

חברת האחים דוניץ עוסקת בייזום ובנייה של פרויקטי נדל"ן, בעיקר למגורים. בסוף הרבעון השלישי היו לה 11 פרויקטים בשלבים שונים של ייזום, בנייה ושיווק, ובהם פרויקטים בראשון לציון, גני תקווה ורחובות. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2013 הסתכמו הכנסות החברה ב-111 מיליון שקל, ירידה של 9.1% ביחס לתקופה המקבילה ב-2012. הרווח הנקי ירד בשיעור מתון יותר של כ-5% והסתכם ב-17.2 מיליון שקל. בני משפחת דוניץ מחזיקים במצטבר ב-53.9% ממניות החברה.

מבנה הבעלות באחים דוניץ
 מבנה הבעלות באחים דוניץ