"בגלובוס חיפשנו שותף אסטרטגי, ממן חיפשה חברה מקצועית"

שלומי לוי, מבעלי השליטה, על מכירת 51% מהחברה לממן תמורת 38 מ' ש': "היה לנו חשוב להתחבר למשפחה אמינה וישרה, איתה נוכל לצמוח ולהתפתח"

ענף פעילות השילוח והמטענים יכול אולי להיתפס בעיני רבים כתחום אפור ומשעמם, אולם מתברר שהוא יכול להניב רווחים נאים מאוד לעוסקים בו. אתמול (ג') סיכמה משפחת לוי, בעלת חברת גלובוס אריזות ומשלוחים, על מכירת השליטה בחברה תמורת 38 מיליון שקל. מי שרוכשת 51% ממניות גלובוס היא חברת ממן הבורסאית, שמפעילה את מסוף המטענים בנתב"ג ונמצאת בשליטת תעבורה של משפחת לבנת.

ההסכם קובע כי בשנתיים הקרובות עשויה ממן לשלם למשפחת לוי 18 מיליון שקל נוספים, או לחלופין לקבל חזרה 6 מיליון שקל, בהתאם לתוצאות גלובוס.

שלומי לוי, אחד מבעלי החברה, אמר היום כי "אנחנו מאוד מרוצים מהעסקה. היה לנו חשוב להתחבר למשפחה אמינה וישרה, שאיתה נוכל לצמוח ולהתפתח". לוי הוסיף כי "התהליך מול ממן התבצע בצורה הגונה, ואנחנו סבורים כי יש עם מי לעבוד שם ולהתקדם".

על הסיבות לעסקה הוא אומר כי "חיפשנו שותף אסטרטגי שנוכל להתקדם ולפתח את העסק יחד אתו, וממן מצדם חיפשו חברה מקצועית עם ידע בתחומים שהם לא מכירים. חיפשו שם נישות חדשות להתפתח אליהן".

"לא מתבססים על תחום אחד"

גלובוס, שאותה ייסד אלי לוי ב-1986, עוסקת בתכנון וייצור אריזות, שילוח העברת חפצים אישיים לישראלים שעובדים לחו"ל, וכן באריזה ואחסנה של חפצי אמנות, חומרים מסווגים, חומרים כימיים ועוד. לוי האב כבר נושק היום לגיל 80, ופחות מעורב בניהולה השוטף של גלובוס ואת המושכות מחזיקים בניו, שלומי (47) ויהודה (52). בעקבות העסקה לא צפוי שינוי משמעותי בשדרת הניהול של גלובוס: שלומי ימשיך לכהן כיו"ר, ואחיו יהודה כנשיא.

מהדיווח לבורסה עולה כי את שנת 2012 סיימה גלובוס עם הכנסות של 214 מיליון שקל ורווח נקי של כ-12 מיליון שקל - ירידה לעומת תוצאותיה שנה קודם לכן, אז רשמה החברה רווח נקי של 18 מיליון שקל על מחזור הכנסות של 205 מיליון שקל. הונה העצמי עמד בסוף 2012 על כ-54 מיליון שקל.

שלומי לוי העדיף שלא להתייחס לירידה ברווח, אך אמר כי "התוצאות טובות, ואנחנו רואים את החברה גדלה, מתפתחת וממשיכה את התנופה שלה קדימה. התוכניות שלנו להמשך והתחזיות הן לא פחות טובות".

- האמנתם שתגיעו לכאלה היקפי פעילות?

"העסק שלנו הוקם ב-30 אצבעות. לא בטוח שהאמנתי שנגיע למצב שבו אנו נמצאים היום. החברה התחילה עם שלושה עובדים ואפס משאבים. אבא לא היה איש עשיר והתחלנו הכול לבד, אבל הייתה לנו הרבה אמונה ולאט לאט התפתחנו, עם המון עבודה קשה ועובדים נהדרים".

לוי מספר עוד כי "היום יש לנו כבר מעל 500 עובדים, כולם בארץ. אנחנו עובדים עם הלקוחות הגדולים במשק ויש לנו גם פרויקטים בחו"ל, עם חברות ישראליות וגם עם זרות. למדנו עם הזמן שמה שחשוב בעסקים זה היושרה וההגינות, וכן ההתנהלות המשפחתית ובגובה העיניים מול האנשים שלנו ומול הלקוחות".

- עד כמה מצב השוק המשתנה צפוי להשפיע על התוצאות בהמשך?

"אנחנו חברה גמישה שעוסקת בתחומים שונים, ובנינו את הדברים כך שלא נתבסס רק על תחום פעילות אחד. כל תחום מושפע ממשברים כלכליים, ואנחנו כבר עברנו בהצלחה תקופות משבר במשק הישראלי. בשנה האחרונה גם שער הדולר לא במיטבו, אבל אנחנו יודעים להיערך ולהתגבר על הבעיות. אנחנו נערכים נכון, ובדרך כלל מצליחים לעבור משברים בצורה טובה. מהמשבר הקודם יצאנו טוב יותר ממה שחשבנו".

- יש כבר תוכניות לגבי התמורה שתקבלו במסגרת העסקה?

"כבר יש מחשבות, אבל עדיין לא משהו שקורם עור וגידים ושאפשר לספר עליו. אנחנו אנשים שקולים וזהירים, ועם הזמן נחליט ונדע מה לעשות עם המשאבים החדשים שלנו. יש לנו עוד כמה עסקים קטנים, אבל גלובוס היא הפעילות העיקרית שלנו".