הטיפ היומי: רשת מזון עם יסודות עסקיים מהטובים בתעשייה

הצפי הנוכחי בשוק הוא לגידול קל בלבד בשנים 2014 ו-2015 בשולי הרווח, למרות הצפי לגידול במכירות חנויות זהות, פוטנציאל הנובע מהתמחור וכן אינפלציה נמוכה בעלויות המזון

חברת Chipotle Mexican Grill נסחרת בבורסת ניו-יורק, ושווי השוק שלה הוא 16.3 מיליארד דולר. החברה מפעילה רשת מסעדות של מזון מהיר מקסיקני ברחבי ארה"ב.

להערכתנו, היסודות העסקיים של החברה הם מהטובים בתעשייה, עם מכירות חנויות זהות שעולות בשיעור חד-ספרתי בינוני וההחזר על ההון גדל.

להערכתנו, המומנטום במכירות חנויות זהות צפוי להימשך, וכך יתאפשר לחברה לבצע שינויים בתמחור התפריט שלה במהלך שנת 2014. במקביל, אנו סבורים שההזדמנויות הגדולות בשוק יובילו לגידול במספר סניפי הרשת.

הגורמים העיקריים שעשויים להשפיע לטובה על מניית החברה כוללים, בין היתר, את התרחבות שולי הרווח שלה. הצפי הנוכחי בשוק הוא לגידול קל בלבד בשנים 2014 ו-2015, למרות הצפי לגידול במכירות חנויות זהות, פוטנציאל הנובע מהתמחור וכן אינפלציה נמוכה בעלויות המזון.

גורם חיובי נוסף עשוי להיות השימוש במזומנים שבידי החברה. ל-Chipotle Mexican Grill יש למעלה מ-570 מיליון דולר במזומנים והשקעות, והיא מייצרת 300-400 מיליון דולר בתזרים מזומנים חופשי, כך שהיא יכולה לבצע תכנית אגרסיבית יותר של רכישה עצמית של מניות.

בצד הסיכונים נזכיר את האפשרות להאטה בגידול במכירות חנויות זהות, וכן אפשרות לגידול בעלויות המזון.

תרחיש חיובי למניה יכלול אפסייד ברווח הנקי למניה וגידול בשולי הרווח התפעולי. במקרה זה מחיר היעד למניה יהיה 716 דולר - פרמיה של כ-36% על מחירה הנוכחי.

בתרחיש השלילי תירשם האטה בצמיחת הרווח הנקי ובמכירות, ובמקרה זה מחיר היעד הוא 387 דולר - דיסקאונט של כ-26% על מחיר השוק.

בתרחיש הבסיסי, אנו מעריכים שיהיה שיפור בשולי הרווח התפעולי בשנתיים הבאות, בזכות העלאת מחירים. במקרה כזה, מחיר היעד שלנו למניה מגיע ל-590 דולר - 12% יותר ממחירה כעת. ההמלצה שלנו למניה היא "תשואת יתר".

מחלקת המחקר, מורגן סטנלי