גל ירידות בדרך? משקיע גדול מהמר על זינוק של 50% ב-VIX

לפי נתונים שפרסמה חברת Trade Alert, משקיע רכש לאחרונה בלוק של אופציות קול על מדד ה-VIX בשווי 5.12 מיליון דולר ■ האופציות הן לחודש אפריל במחיר פקיעה של 22 ■ מדד ה-VIX עדיין נסחר ברמות שפל, סביב 15.5 נקודות

משקיע גדול בוול סטריט מהמר כי בחודשים הקרובים הדובים ישתלטו על השווקים. לפי חברת המחקר Trade Alert LLC משקיע אחד רכש לאחרונה בלוק של אופציות רכש (call) על מדד ה-VIX, המכונה "מדד הפחד", בשווי של 5.12 מיליון דולר. האופציות יהיו רווחיות עבורו רק במקרה שהמדד יזנק בלפחות 50% במהלך ארבעת החודשים הקרובים.

המשקיע רכש 40 אלף אופציות קול לחודש אפריל על מדד הוויקס עם מחיר פקיעה של 22 ותמורת 1.28 דולרים לכל אופציה, כך לפי נתונים של חברת המחקר, שציינה כי זהו בלוק האופציות הגדול ביותר שהחליף ידיים בוול סטריט.

מדד ה-VIX הוא מדד המשקף את סטיית התקן הגלומה הממוצעת של אופציות סביב הכסף הנסחרות על ה-S&P500. (מחיר המימוש שלהן הוא בסביבות מחיר נכס הבסיס, קצת מעל או קצת מתחת) הנסחרות על מדד מסוים. ה-VIX המפורסם ביותר הוא זה המחושב על ידי בורסת ה-CBOE ביחס לאופציות על ה-S&P 500.

למרות הירידות האחרונות בשווקים, מדד הוויקס נסחר עדיין ברמה נמוכה מאוד סביב 15.5 נקודות. עם זאת, בעוד השוק בדרכו לסגור את השנה הטובה ביותר מאז 2003, עם תשואה של כ-24%, רבים מהמרים על עלייה בתנודתיות ומימוש הרווחים. זאת בייחוד לאור העובדה שהפד עלול להחליט לצמצם את התוכניות להקלה כמותית כבר בפגישת הריבית בשבוע הבא.

"המשקיעים ממשיכים לגדר את ההשקעות שלהם באמצעות רכישת אופציות קול על מדד ה-VIX", אמר ל"בלומברג" מארק קפרי, ברוקר בחברת PTR Inc. "קיימים קונים אגרסיביים מאוד לאופציות הקול על הוויקס לאפריל", הוא הוסיף.