עיצומים בנמל אשדוד - המנופאים מסרבים ללבוש אפוד זוהר

הנהלת הנמל טוענת כי עובדי התפעול והציוד המכני משביתים את העבודה בנמל ופוגעים בלקוחות ■ יו"ר ועד העובדים אלון חסן: השיבושים נגרמו משום שההנהלה היא זו שביקשה להפסיק עבודת המנופים, והוועד מצידו הורה לעובדים לעבוד בכל מקרה

הנהלת נמל אשדוד טוענת כי עובדי התפעול והציוד המכני משביתים את העבודה בנמל בתקופה האחרונה - וזאת מפני שעובדי הרציפים העסוקים בפריקה וטעינה של מכולות מהאניות התבקשו ללבוש אפוד זוהר כאמצעי בטיחות. העובדים לא אהבו את הדרישה והחליטו בתגובה להשבית את הפעילות.

מנכ"ל נמל אשדוד בפועל, יוסי בסן, שלח אתמול מכתב ליו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי ניסנקורן, שמביא לידיעתו את השיבושים הקשים שפרצו לדבריו ללא התראה ובעצת מנהלי העבודה. לדברי בסן, השיבושים מתבטאים במדיניות "יד קלה על ההדק" של ועד התפעול וציוד מכני, אשר תוצאותיה היא הפסקת הפעילות בנמל ופגיעה בלקוחות.

ועד העובדים טוען, כי ישנה דרישה של ההנהלה שגם מפעיל מנוף ילבש אפוד זוהר בתוך המנוף, גם אם הוא בגובה 30 מטר באוויר - וכל זאת במטרה לחמם את יחסי העבודה בנמל. יו"ר הוועד אלון חסן טוען כי השיבושים נגרמו משום שההנהלה היא זו שביקשה להפסיק את עבודת המנופים, והוועד מצידו הורה לעובדים לעבוד בכל מקרה, גם בניגוד לדרישת ההנהלה.

עלות החכירה של כל אנייה שמגיעה לנמל נעה בין 15-20 אלף דולר ליום. כלומר, אם העיצומים יגרמו לעיכוב של אפילו יום אחד - מדובר על בזבוז של כ-80 אלף דולר.

מנכ"ל הנמל טוען במכתב, כי מושבתות אוניות מכולות רק בגלל סירוב של העובדים להישמע להנחיות בטיחות. "לא נועל להסכים למצב שהוועד מחליט להוריד ידיים ולהשבית את העבודה ללא כל התראה. הם שמים את האוניות כבנות ערובה לוויכוחים בין מנהלים ועובדים והוועדים".

בסן פנה לניסנקורן בדרישה שיטיל מרותו על נציגויות העובדים וימנע את השיבושים והפסקות העבודה. צריך לעשות זאת "כל עוד לקוחות הנמל נאמנים לנו. כאשר לקוחות הנמל ינטשו את הנמל בגלל אירועים שכאלו, שום כוח שבעולם לא יחזיר אותם", כתב בסן.

ועד העובדים טוען, כי "מוזר לנו מאוד שבמקום לנהל את הנמל ולשוחח עם העובדים, ממהרת ההנהלה לרוץ לתקשורת. רצים לספר לחבר'ה במקום לפעול כראוי".