פייסבוק תמכור 70 מיליון מניות; צוקרברג יגרוף 2.3 מיליארד דולר

פייסבוק מנצלת בכך את הזינוק במניה בחודשים האחרונים; המניה הונפקה לפני יותר משנה במחיר של 38 דולר למניה ואמש ננעלה ב-55.5 דולר ■ לאחר המכירה יירד צוקרברג להחזקה של 62.8% מזכויות ההצבעה בפייסבוק

פייסבוק תמכור 70 מיליון מניות בהנפקה משנית, מתוכן 41.35 מיליון מניות של המייסד מארק צוקרברג שיגרוף 2.3 מיליארד דולר. סך ההנפקה יסתכם ב-3.9 מיליארד דולר.

פייסבוק מנצלת בכך את הזינוק במניה בחודשים האחרונים. החברה הונפקה במאי 2012 במחיר של 38 דולר למניה ואמש נקבע שערה ב-55.5 דולר. המניות שיונפקו הן מסדרת Class A. רק לפני ימים ספורים נודע כי מניית פייסבוק תצטרף למדד S&P 500 מיום שישי.

בנקי ההשקעות JP מורגן, מריל לינץ', מורגן סטנלי וברקליס יובילו את ההנפקה. המניה נופלת 4% במסחר המוקדם בשל דילול בעלי המניות הקיימים בשוק. לפייסבוק 1.65 מיליארד מניות צפות בשוק, מתוך סך של 2.45 מיליארד מניות רשומות בארה"ב. החברה נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 136.4 מיליארד דולר.

בדיווח לרשות ני"ע בארה"ב הודיעה פייסבוק כי תשתמש בכספים מההנפקה למטרות כלליות. החברה לא תקבל כספים ממכירת המניות של צוקרברג, שיממש אופציה לרכוש 60 מיליון מניות פייסבוק Class B. מהדיווח של החברה עולה כי צוקרברג יבצע את המהלך משיקולי מס.

ההבדל בין 2 סדרות המניות של פייסבוק הוא שכל מניה מסוג Class A מקנה זכות הצבעה באסיפות בעלי מניות של החברה, בעוד שכל מניה מסוג Class B מקנה 10 קולות בהצבעות וניתנת להמרה בכל עת למניה אחת מסוג Class A.

לאחר המכירה יירד צוקרברג להחזקה של 62.8% מזכויות ההצבעה בפייסבוק, לעומת 65.2% היום.