פנומן: מאזן התארים המדהים של פפ גווארדיולה

המנג'ר של באיירן מינכן, שהוסיף עוד מדליה לארון שלו באליפות העולם לקבוצות, רושם קצב זכיות חסר תקדים: 16 תארים ב-4.5 שנים בלבד כמאמן ראשי

זה מרגיש כאילו הוא כבר שנים ארוכות איתנו, אבל האמת היא שפפ גווארדיולה, מנג'ר באיירן מינכן, התחיל לשמש כמאמן ראשי של קבוצת בוגרים רק ב-2008, אז קיבל את המושכות בברצלונה (לפני כן עבד בברצלונה ב', קבוצת המילואים של המועדון שמשחקת בליגות הנמוכות בספרד).

הקטאלוני הוסיף אתמול (שבת) לארון התארים הפרטי שלו תואר נוסף: גביע העולם של פיפ"א לקבוצות לשנת 2013, לאחר שאלופת גרמניה אותה הוא מדריך העונה ניצחה בגמר שהתקיים במרקש, מרוקו, את ראחה קזבלנקה 0-2. זו היתה הזכייה השלישית של המנג'ר בתואר הזה, אחרי שלקח אותו גם ב-2009 ו-2011, אז עדיין כמאמן ברצלונה.

אליפויות העולם לקבוצות מצטרפות לשורה ארוכה של זכיות שפפ כבר הספיק לנכס לעצמו: 3 אליפויות ספרד, 2 גביעי ספרד, 2 זכיות בליגת האלופות, 3 סופרקאפ ספרדי, 3 סופרקאפ האירופי (2 בברצלונה, 1 בבאיירן).

בסך הכל, גווארדיולה רושם נתון חסר תקדים: 16 תארים שונים ב-4.5 עונות בלבד כמאמן ראשי (יש להזכיר כי בעונה הקודמת, 2012/13, הוא לא עבד ובילה את מרבית זמנו בחופשה בניו יורק). בהמשך העונה הנוכחית הוא יוכל לשפר עוד את המאזן באמצעות המשימות שנותרו העונה לבאיירן: הבונדסליגה, הגביע הגרמני וליגת האלופות.

התפוקה המדהימה הזאת מתגמלת את גווארדיולה בכל הקשור לחשבון הבנק שלו: בעונה הנוכחית, כך לפי דיווחים, הוא מאמן הכדורגל בעל השכר הגבוה ביותר בליגות הבכירות - מקבל כ-12 מיליון אירו בבאיירן מינכן, כשז'וזה מוריניו (10 מיליון בצ'לסי) במקום השני.