חדשות הביומד: הצלחה לגלולה של אורמד, 6.8 מיליון דולר לארן

המוצר המוביל של החברה הוא דווקא גלולה לסוכרת סוג 2, ותוצאות מניסוי בו צפויות במהלך ינואר ■ חברה בת של ארן מו"פ קיבלה מבוסטון סיינטיפיק עוד תשלום על עמידה באבני דרך

חברת אורמד פרמצבטיקה המפתחת גלולת אינסולין הניתנת בבליעה, הודיעה ביום שישי על תוצאות חיוביות בניסוי קליני ראשוני שמטרתו לבדוק את התגובה של מינונים שונים של מוצר החברה, לטיפול בחולי סוכרת נעורים סוג 1 (Type 1). מן הניסוי עולה כי יש קשר בין כמות האינסולין הניתנת לבליעה לכמות האינסולין המופיעה לאחר מכן במחזור הדם, וכן למשך השהות של האינסולין במחזור הדם.

בעקבות ההודעה עלתה מניית החברה במסחר בנאסד"ק ביום שישי ב-48%, והחברה נסחרה בסוף היום לפי שווי של 84.6 מיליון דולר. אורמד מיצבה עד היום את המוצר שלה כמיועד בעיקר לחולי סוכרת סוג 2 (סוכרת מבוגרים) כי בחולים אלה דרוש פחות דיוק בספיגת האינסולין. המוצר נמצא בניסוי שלב IIB (ניסוי יעילות רב מרכזי) בחולי סוכרת סוג 2, אשר צפוי להניב תוצאות ראשונות בינואר.

ואולם, גם בחולי סוכרת סוג 1, עשויה להיות תועלת להוספת אינסולין בבליעה באופן לא מדויק, כתוספת (אך לא במקום) זריקות האינסולין הנהוגות היום, שנותנות כמות אינסולין מדוייקת יותר בדם. זריקות נותנות כמות אינסולין מדוייקת יותר, משום שהן מגיעות ישר לדם ולא עוברות דרך מערכת העיכול, שפעילותה אינדבידואלית לכל אדם וגם משתנה מרגע לרגע. החברה מסרה כי בעקבות הניסוי, יש היגיון בהמשך פיתוח המוצר גם לסוכרת מסוג 1.

שוק סוכרת סוג 1 קטן משמעותית משוק סוכרת סוג 2, אולם חולי סוכרת סוג 1 כולם מטופלים באינסולין, לעומת שוק סוכרת 2 בו חלק מן החולים מטופלים רק במשטר תזונתי או בתרופות שאינן אינסולין.

חברה בת של ארן מו"פ קיבלה עוד 6.8 מיליון דולר מבוסטון סיינטיפיק

חברת אס. איי. תרפיז מקבוצת ארן מו"פ, שכל נכסיה נמכרו לבוסטון סיינטיפיק לפני כ-3 שנים בעסקה שכללה מקדמה ואבני דרך, קיבלה תשלום אבן דרך נוסף מן הרוכשת בעקבות עמידה ביעדים שנקבעו בהסכם - תחילת מכירות בארה"ב. אס. איי. ת'רפיוטיקס תקבל כעת 6.8 מיליון דולר. ארן מחזיקה 57% בחברה.

עם השלמת העסקה קיבלה ארן 3.4 מיליון דולר, חלקה בחברה, והיא מסרה כי היא זכאית ל-13 מיליון דולר נוספים. כלומר, פוטנציאל ההכנסות שנותר לארן מעסקה זו הוא כ-9.1 מיליון דולר.

אס איי תרפיז היא חברה בתחום הקרדיו-ווסקולר (מערכות הלב וכלי הדם) שהקימה ארן ומכרה לבוסטון סיינטיפיק תוך שנה וחצי. בעקבות ההודעה עולה מניית ארן מו"פ ב-8% והחברה נסחרת לפי שווי של 64 מיליון שקל.