ארסן ונגר מפתיע: קורא לבטל את חוק שערי החוץ

מאמן ארסנל, שקבוצתו הודחה פעמיים בעבר בשל התקנה הוותיקה, ממליץ לגנוז אותה - כיוון שלטענתו היא מעודדת כדורגל לא אטרקטיבי ולא רלוונטית בכדורגל המודרני

אחת מהתקנות הוותיקות ביותר בכדורגל העולמי, חוק שערי החוץ שהוצג לראשונה על-ידי הארגון האירופי אופ"א בשנת 1965 - מצליחה להרגיז את מנג'ר ארסנל, ארסן ונגר.

בכנס מאמנים שנערך לאחרונה בג'נבה, שווייץ, ביקש המנג'ר הצרפתי מאופ"א כי תשקול לבטל את החוק, שבעונה שעברה עלה לארסנל בהדחה מליגת האלופות (סיימה בסיכום שני משחקי שמינית הגמר מול באיירן מינכן בתיקו 3-3). לטענתו, החוק מוביל לגישה שלילית למשחק בקרב מועדונים, ומשחק כדורגל לא אטרקטיבי. "המשקל שתופסים שערי החוץ כבד מדי, גדול מדי וכבר לא מוצדק", אמר. "אנשים מופתעים כשאני אומר את זה, אבל אני חושב שבכדורגל המודרני, מדובר בבעיה.

"נוצר אפקט הפוך לחוק הזה", המשיך ונגר. "קבוצות משחקות בבית, והדבר היחיד שמעניין אותן הוא לא לספוג. זה הדבר הראשון שמאמנים אומרים לשחקנים שלהם לפני משחקי בית".

אגב, ההדחה אשתקד מהאלופות מול באיירן עקב שערי חוץ, אותה ארסנל תפגוש שוב גם העונה בשלב שמינית גמר - לא היתה היחידה של "התותחנים" בעידן ארסן ונגר. בעונת 2000/01 אירחה ארסנל את ולנסיה בשלב רבע הגמר של הצ'מפיונס באצטדיונה הישן, הייבורי. היא ניצחה 1-2, אך בגומלין בספרד הפסידה 1-0, והודחה בשל השער שספגה בלונדון.

"מלכתחילה התקינו את חוק שערי החוץ בגלל שלא היתה טלוויזיה באותה תקופה", הסביר ונגר. "כשהיית יוצא למשחקי חוץ באירופה, היו 'הורגים אותך' על המגרש, אבל בגלל שזה לא צולם, אף אחד לא עודד את קבוצות הבית לשנות את הסגנון שלהן. ואז אמרו לקבוצות החוץ - אוקיי, ניתן לכן את התמריץ הזה של שערי חוץ. במשחק המודרני, הכל מצולם ומנותח לפרטי פרטים".