מקדונלד'ס העולמית לעובדיה: המבורגר וצ'יפס - לא בריא

פוסט בבלוג לעובדי מקדונלד'ס: "מזון מהיר הוא אלטרנטיבה זולה, זמינה ומהירה לבישול ביתי. הוא אמנם נוח לאנשים בעלי לו"ז עמוס, אך הוא נחשב לאוכל מלא בשומן רווי, עתיר קלוריות, מלח, סוכר ומהווה סיכון להשמנת יתר"

מקדונלד'ס מנסה כבר זמן מה לגרום לצרכנים שלא להאמין לטענות כי האוכל שלה אינו בריא, ואף ביצעה בשנים האחרונות מיתוג מחדש שמדגיש את הערכים הבריאותיים של המזון המהיר שהיא משווקת - השיקה מנות סלטים, מנות של חזה עוף, שיבולת שועל, פירות וחלבוני ביצים. הרשת אפילו מפרסמת על כל מנה שהיא מוכרת את הערכים התזונתיים של כל מוצר - קלוריות, אחוזי שומן רווי, וכו'.

אבל מסתבר שבכל הקשור לעובדי הרשת העולמית, מקדונלד'ס נוקטת בגישה של "אחד בפה, אחד בלב". לפי דיווח של רשת CNBC, החברה פירסמה בבלוג משאבי האנוש שלה לעובדים - McResource שהכניסה אליו מותנית בהרשמה פשוטה, "אזהרה" לעובדים מפני האוכל של הרשת.

"מזון מהיר הוא אלטרנטיבה זולה, זמינה ומהירה לבישול ביתי. הוא אמנם נוח לאנשים בעלי לו"ז עמוס, אך הוא נחשב לאוכל מלא בשומן רווי, עתיר קלוריות, מלח, סוכר ומהווה סיכון להשמנת יתר", נכתב באתר לעובדים.

בפוסט אחר באתר פורסמה תמונה של "הלחם והחמאה" של מקדונלד'ס - ההמבורגר וצ'יפס וקולה - וצורף לה הכיתוב "בחירה לא בריאה". לתמונה של סנדוויץ' עם נקניק וירקות, ותוספת סלט ומים - נכתב "בחירה בריאה יותר".

מקדונלדס / צילום מסך
 מקדונלדס / צילום מסך

בבלוג נכתב גם כי "קשה לשמור על דיאטה בריאה ומאוזנת אם אוכלים במסעדות מזון מהיר לעתים קרובות". הרשת עצמה גם המליצה לצמצם את אכילת הצ'יפס. "אנשים עם לחץ דם גבוה, סוכרתיים, חייבים למנן את הפעמים שהם אוכלים מזון מהיר", נכתב.

במקדונלד'ס אמרו כי התוכן שפורסם בבלוג משאבי האנוש נכתב ע"י צד שלישי שאינו קשור לחברה, וטענה כי הדברים הוצאו מהקשרם. לטענתה, בבלוג הזה מוצעים טיפים ע"י מומחים בתחומים נרחבים, בין השאר בבריאות, והרשת מסכימה עם ההמלצות הכלליות על אורח חיים בריא".

תגובת מקדונלד'ס ישראל: "בעשור האחרון מובילה מקדונלד'ס ישראל את המהפכה הבריאותית והיא מציעה תפריט מאוזן ובריא. אנו ממליצים לעובדינו, כמו ללקוחותינו, לאכול להנאתם ולבריאותם במסעדות הרשת".