איזו מניה טסה ב-330% והאם אפל תרכוש אותה?

שני דיווחים מפתיעים הובילו לזינוק במניית טסלה בימים האחרונים: מנהל בטיחות התחבורה של ארה"ב אישר את דירוג הבטיחות של ה-Model S לשנת 2014 ■ בנוסף, פרסמו דיווחים לפיהם אנליסטים העריכו שאפל עשויה לרכוש את טסלה

רבים הכתירו את מניית טסלה כמניית השנה כבר באמצע 2013, כאשר היא טסה בכ-400%. אולם, שורה של תקלות שהובילו להצתה ברכב החשמלי שהיא מייצרת, המודל S, הובילו לירידה חדה בערך המניה בחודשים האחרונים. אולם, שתי דיווחים מפתיעים בימים האחרונים החזירו את מניית החברה לדרך המלך.

אתמול מניית טסלה זינקה בכ-5.5% לאחר שמנהל בטיחות הכבישים הלאומי של ארה"ב אישר את דירוג הבטיחות של ה-Model S לשנת 2014 והעניק לה 5 כוכבים בכל הקטגוריות.

מעבר לכך, בעיתון "USA Today" פרסמו מוקדם יותר השבוע כתבה בה אנליסטים העריכו שאפל עשויה לרכוש את טסלה, משום שענקית הטכנולוגיה תנסה להשיב לעצמה את עידן החידושים והצמיחה שלה. טסלה עדיין לא הגיבה לידיעות האלה, עניין שהצית עוד יותר את דמיון המשקיעים.

מאסק יצא להגנת המודל S בכל הזדמנות וטען כי התקלות שגרמו להצתת הרכב לא היו ספונטניות. טיעוניו של מאסק קיבלו תמיכה מרשות התחבורה הגרמנית שהעניקה למודל S אור ירוק בכל ענייני הבטיחות.

בנוסף, שורה של אנליסטים בוול סטריט מעריכים כי רווחי טסלה יזנקו ב-2014. מרבית האנליסטים חוזים צמיחה של כ-160% ברווח למניה מ-58 סנט ל-1.5 דולרים. האם ההודעות והתחזיות האופטימיות יובילו את טסלה לעתיד ורוד גם ב-2014 או שמא המניה מתומחרת גבוה מדי ביחס לביצועים הריאלים שלה?