וינשטיין: "נילחם בארגוני הפשיעה בחרב, ברומח וגם בכידון"

היועמ"ש יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן בוחנים את הרחבת מודל האכיפה הכלכלית-מינהלית המשולבת לכלל המחוזות בארץ, לאור הצלחתו במחוז חיפה

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה החדש, שי ניצן, בוחנים את הרחבת מודל האכיפה הכלכלית-מינהלית המשולבת לכלל המחוזות בארץ, זאת לאור הצלחת מודל האכיפה המשולבת במחוז חיפה - כך אמרו היום (ג') היועץ והפרקליט בתום מפגש סיכום שנה של צוות האכיפה המשולב, שהתקיים בפרקליטות מחוז חיפה (אזרחי).

בצוות האכיפה המשולב, שהקימה פרקליטות המחוז החיפאית, פועלים כ-20 גופים ציבוריים במטרה לתקוף בדרכים שונות את הפשיעה המאורגנת ותופעות המוגדרות "במוקד הסכנה לחברה ולשלטון החוק" במחוז, כהשלמה לאכיפה פלילית.

הצוות פועל בראשות נציגי הפרקליטות האזרחית, וחברים בו בין היתר נציגים של משטרת ישראל; מתפ"א (מינהלת תאום פעולות אכיפה); רשות מקרקעי ישראל; משרד הבריאות; המשרד להגנת הסביבה; משרד החקלאות; משרד הפנים; רשות המסים (יהלום, מכס, מע"מ, פקידי שומה); רשות האכיפה והגבייה; רשות האוכלוסין וההגירה; משרד הכלכלה; המוסד לביטוח לאומי; הרשות הארצית לכבאות והצלה; רשות הטבע והגנים והסיירת הירוקה; משרד התשתיות הלאומיות; חברת החשמל; משרד הרווחה; הרשות למלחמה בסמים; קק"ל; רשם נותני שירותי מטבע; עיריית חיפה ורשויות נוספות.

בין התחומים העיקריים בהם מתמקדת פעילות הצוות: מאבק בעסקים ובתשתיות הכלכליות של גורמי פשיעה, מאבק במחוללי פשיעה - כגון חנויות לרכוש גנוב, סמי פיצוציות וכו', וכן שמירה על מקרקעי המדינה, הגנת הסביבה ושחיתות בשלטון המקומי.

פעילות האכיפה בשטח מתבצעת בליווי משפטי צמוד של הפרקליטות, בכל שעות הפעילות.

היועץ וינשטיין הודיע כי "אני מתכוון לפעול לכך שהמודל הזה יורחב לכל מחוזות הארץ, ובכוונתי לקדם זאת ביחד עם פרקליט המדינה. מנוי וגמור עמי להילחם בארגוני הפשיעה גם בחרב, גם ברומח וגם בכידון - ובכל הכלים האפשריים. לא נזנח אפילו מכשיר אחד. שום כוח במדינה לא יכול להתגבר על הכוח שנמצא כאן ומיוצג כאן, ועל כן אנחנו נצטרך להפעיל אותו בפריסה ארצית. שום גוף ושום גורם עברייני לא יהיה חסין בפני החוק. כולם שווים בפניו, וכך אנחנו נפעל".

פרקליט המדינה ניצן הוסיף כי "לרשויות האכיפה השונות יש כוח עצום. אין גוף ואין עבריינים שיכולים לעמוד בפני כוח כזה, כשהוא פועל בצורה מאוחדת ומתואמת", ועם זאת הוסיף כי "יש להישמר ולהיזהר שהכוח הזה, שפועל בצורה מצוינת, עם אפקט של סינרגיה, לא ייהפך לשרירות, ולא יגרום לרמיסת האזרח הקטן, ועל כן צריך לבחור את היעדים בקפידה ולהקדיש לסינון זה את מרב תשומת-הלב. אין לי ספק שלחסות שנותן היועץ המשפטי לממשלה לאכיפה מהסוג הזה תהיה משמעות גדולה להמשך פיתוח שיטות האכיפה המתקדמות הללו. יש לבחון בהקדם את האפשרות להרחיב את הפרוייקט הזה לכל המחוזות בארץ".

ניצן ציין כי "יש אזורים שלמים במדינה שאין בהם אכיפת חוק, מכל מיני סיבות. ככל שזה תלוי בנו, לא יהיו עוד אקס-טריטוריות בלא אכיפת חוק. זה יעד שראוי להעלות אותו לראש סדר היום".