למרות אנטרופי: ג'רמי בלנק מונה לדירקטור בגילת

חברת Wix מבקשת לאשר את כפל הכהונה של אבישי אברהמי כיו"ר ומנכ"ל לשלוש השנים

למרות התנגדות אנטרופי, בעלי המניות בחברת גילת לוויינים אישרו אתמול את מינויו מחדש של ג'רמי בלנק כדירקטור בחברה.

כפי שנחשף ב"גלובס", חברת הייעוץ לגופים המוסדיים, אנטרופי, המליצה להתנגד למינוי משום שבלנק מיעט להשתתף בפגישות הדירקטוריון. "אנו ממליצים להתנגד למינוי מחדש של בלנק, ולאשר את יתר המועמדים מחדש", כתבו באנטרופי לגופים המוסדיים, "סף הנוכחות המינימלי הנדרש בהתאם לקווים המנחים שלנו הוא 75%, ואילו בלנק נכח בכ-50% מישיבות הדירקטוריון".

עם זאת, ההערכה הייתה כי מינויו יאושר מחדש למרות ההמלצה, ואכן כך היה אתמול. בלנק הוא שותף בקרן יורק, המחזיקה ב-19.3% ממניות גילת, והוא מכהן בדירקטוריון גילת מאז 2005. אתמול אישרה האסיפה גם את מינויים מחדש של דירקטורים נוספים, ובהם ישי דוידי מקרן פימי, שמחזיקה ב-18.3% ממניות החברה. גילת נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 197 מיליון דולר.

כפל כהונה

בתוך כך, בחברת האינטרנט Wix, שהונפקה בנאסד"ק לפני שבועות מספר, פרסמו זימון לאסיפת בעלי מניות שתתקיים ב-6 בפברואר. בעלי המניות יתבקשו לאשר את כפל הכהונה של היו"ר והמנכ"ל, אבישי אברהמי, לתקופה של שלוש שנים, כנדרש בחוק החברות. הרוב הנדרש לאישור הוא שני שלישים מקרב בעלי המניות שאין להם עניין אישי בכך, ובלבד שמספר המתנגדים מהם לא יעלה על 2% מבעלי המניות.

אברהמי הוא אחד ממייסדי Wix, ומחזיק ב-3.6% ממניותיה. Wix נסחרת בשווי של 983 מיליון דולר, לאחר עלייה של כ-63% במחיר המניה מאז ההנפקה בחודש נובמבר.