בלאטר נגד ברזיל: ההכנות הכי איטיות למונדיאל שראיתי אי-פעם

נשיא הארגון העולמי במתקפה נגד מארחת הגביע העולמי הקרוב: "מאז שאני בפיפ"א לא היה דבר כזה"

"מאז שאני בפיפ"א, אף מדינה לא היתה כל כך מאחור בקצב ההכנות שלה לאירוח מונדיאל כמו ברזיל". את הדברים החמורים האלו על מארחת הגביע העולמי בקיץ הקרוב אמר נשיא התאחדות הכדורגל העולמית, ספ בלאטר, בריאיון למגזין השווייצרי "24 שעות".

בלאטר, שהצטרף לפיפ"א לפני 38 שנה (כמנהל טכני בתחילה, לאחר מכן מזכ"ל ומ-1998 נשיא), עקב מקרוב אחרי ההכנות של תשעה מונדיאלים שונים מאז שהצטרף לארגון. "לברזיל גם היה הכי הרבה זמן להתכונן לאירוח - הם ידעו כבר לפני שבע שנים שהם קיבלו את המשימה הזאת", הוא הוסיף. למארחות בעבר היתה "התראה" של שש שנים, במקרים מסוימים אפילו פחות מכך.

"רק עכשיו בברזיל הבינו מה המשמעות של לארח גביע עולמי ושהם התחילו את העבודות מאוחר מדי", סיכם בלאטר. ב-31 בדצמבר חלף הדד-ליין שהקציבה פיפ"א למדינה הדרום אמריקאית שבו כל 12 המגרשים שיארחו את הטורניר היה אמורים להיות מוכנים לחלוטין, אך כמחציתם עדיין בפיגור עם לוחות הזמנים.

לתדהמתו של בלאטר, אפילו דרום אפריקה, מדינה ענייה בהרבה מברזיל שנאלצה לבנות באופן מלא את כל המגרשים שאירחו את הטורניר אצלה ב-2010 (בניגוד לברזיל בה חלק מהמגרשים עוברים שיפוצים), התקדמה עם ההכנות שלה במהירות גדולה יותר. יש לציין כי לא רק מתקני הכדורגל שנבנים בברזיל מתקשים לעמוד בקצב, אלא גם תשתיות התחבורה, שדות תעופה, בתי מלון וכו'.