יהיה לוהט: הצצה לקמפיינים של בתי האופנה הגדולים לעונה החמה

החורף עוד בעיצומו, אך בתי האופנה הגדולה כבר משחררים את הקמפיינים לעונת האביב ■ צפו בקמפיינים הבולטים שיעטרו החודש כל מגזין אופנה נחשב בעולם

בימים אלה מושקים הקמפיינים של בתי האופנה הגדולים לעונת האביב, שיעטרו החודש, באופן מסורתי, את עמודיו הראשונים של כל מגזין אופנה נחשב בעולם. כולם, בלי יוצא מן הכלל, משקפים - לא פחות מהמסלול - את הלך הרוח העונתי. הנה הבולטים שבהם.

דרמטי | שאנל

את הקמפיין של שאנל לאביב/קיץ 2014, מובילות הפעם הדוגמנית הרוסייה סשה לוס והדוגמנית האמריקאית לינדסי וויקסון. בדומה לעונות הקודמות, גם את הקמפיין הדרמטי הזה צילם קרל לגרפלד, כשהדוגמניות לובשות בו מגוון רחב של יצירות טוויד, בשילוב עם אביזרי פופ משודרגים, שאף הוצגו על המסלול בשבוע האופנה בפריז. בדומה לקמפיינים הקודמים של שאנל, גם זה צולם בשחור לבן, בתאורה בהירה, אם כי בחלקו השני של הקמפיין שולטים דווקא גוונים צבעוניים של פוקסיה, טורקיז וכתום ערמוני.

אביב חדש | פראדה

בהמשך ישיר למגמת הצבעוניות התוססת ששטפה את הקיץ הקודם בגוונים עזים, פלטת הצבעים האביבית של פראדה עומדת להיות עזה לא פחות: גוונים מרוכזים ועמוקים של ירוק, כחול, אדום וצהוב שוטפים את הקולקציה, ואת הקמפיין צילם בהתאם סטיבן מייזל. התוצאה הדרמטית לא מפתיעה, בהתחשב בעובדה שהקמפיין משקף היטב את הלך הרוח של הקולקציה, עם נוכחות עזה של פריטי לבוש עמוסים בדיטיילים קישוטיים ובהדפסים מעניינים, חותלות סרוגות ובקיצור, כל פריט לבוש מהקולקציה יכול לשדרג ארון בגדים שלם.

סנסציוני | ורסאצ'ה

כוכבת הפופ ליידי גאגא מובילה את הקמפיין האביבי של ורסצ'ה, עם דמיון מדהים לחברתה דונטלה. הזמרת, בת ה-27, מופיעה בתמונות עם שיער ארוך, ישר, בגוון פלטינה, לובשת שמלת משי בצבע לילך מתוך הקולקציה האביבית (שמשאירה מעט מקום לדמיון) עם סמל המותג המפורסם המופיע על אביזרי כסף עבים. "הקמפיין מציג כיצד ליידי גאגא לוכדת את המהות של ורסאצ'ה לחלוטין: יצירתי, ניסויי, ללא חת", הכריזו במותג, ערב השקתו של הקמפיין. אבל המחווה ההדדית בין השתיים לא מסתיימת כאן. גאגא גם כתבה שיר למעצבת בשם "דונטלה" שנכלל באלבום החדש שלה "ARTPOP". ללא ספק מדובר בידידות מופלאה.

אנדרוגני | גוצ'י

אחרי שכיכב על המסלולים של ברברי פורסום, לואי ויטון, קריס ואן אשה, זניה ועוד, טומאסו דה בנדיקטוס הוא הרכש החדש והפנים החדשות של בגדי הגברים של גוצ'י, במסגרת קמפיין שצולם על-ידי הצמד האייקוני מרט & מרקוס. בקמפיין הוא לובש אריג פרחוני ומצולם על רקע אדום נועז, מה שמסמן את העתיד לבוא בשאר התמונות שישוחררו בהמשך החודש. מהתמונות עולה שהקולקציה של המעצבת פרידה ג'יאניני מאופיינת באדום-שחור, בנוקשות ובאסתטיקה ומשדרת מראה מלא עוצמה.

פרובוקטיבי | דיזל אקססוריז

קשה להאמין שמדובר בעבודת הדוגמנות הראשונה של ברוק קנדי. מעבר למראה הסנסציוני-פטישיסטי (אפשר להניח שלא סתם מדובר גם בדמיון מוחלט למדונה של שנות ה-90) הקמפיין של אביזרי דיזל לאביב-קיץ 2014 מדגיש על הצד הטוב ביותר את אווירת הפאנק השורה על קולקציית האביזרים של המותג האיטלקי, שמאז ומתמיד הצטיינו בייחודיות שהם מעניקים לכל קולקציה.

אקלקטי | מיסוני

את קמפיין האביב של בית האופנה האיטלקי מיסוני, מובילה דוגמנית העל כריסטי טרלינגטון ועל צילומיו האסתטיים להפליא אמונה הצלמת ההולנדית ויויאן סאסן. הסט הצבעוני צולם בטנריף, באיים הקנריים, והנוף הדרמטי יחד עם העיצובים הגרפיים הופכים את הקמפיין לאקלקטי ולמעניין של העונה החדשה.

שירת הברבור | לואי ויטון

שמונה מוזות שימשו השראה למעצב מארק ג'ייקובס. הן אלה שפתחו את תצוגת הפרידה שלו לאביב 2014 מלואי ויטון (שמיד לאחריה הודיע על פרישתו מהתפקיד לאחר 16 שנים) והן אלה שגם מובילות את הקמפיין של בית האופנה הצרפתי. דווקא הרקע הפשוט ופלטת הצבעים המאופקת, מהסוג המשמש לצילומי אולפן, מאפשרים להתמקד באישיותה של כל אחת מהמצולמות כמו גם בווריאציות העונתיות על תיק Noe האיקוני, שנרקם בנוצות, בקריסטלים, בפיסות עור תנין או בנצנצים בעור עגל גמיש או על אריג מונוגרמה מעוטר בעור שחור. הקמפיין צולם על-ידי סטיבן מייזל ובין שמונה הדיוקנאות שלו משתתפות קתרין דנב, סופיה קופולה, ג'יזל בונדשן, פאן בינגבינג, קרולין דה מגרה ואדי קמפבל.

מדונה מי? | בלמיין

הרומן של ריהאנה עם תעשיית האופנה נמשך ולא מפתיע בכלל לגלות שהאנרגיה הפאשוניסטית של הסופרסטאר מצאה את דרכה גם אל צילומי הקמפיין העונתי של בלמיין. "כאשר האישה שמעוררת אותך לובשת את היצירות שלך, החזון שלך מרגיש שלם", אמר בראיון למגזין WWD אוליביה רוסטינג, המעצב של בלמיין. בדומה לפריטי הלבוש של המותג לעונה, ששורה עליהם לרוב רוח שנות ה-90, עוצב גם סט הצילומים והתוצאה לא פחות מפנטסטית. אינס ווינוד הם צמד הצלמים שעומדים מאחורי התמונות העוצמתיות האלה, שמוכיחות, בין היתר, עד כמה האופנה אוהבת את ריהאנה בחזרה.

קלאסי | דיור ביוטי

אחרי אוסף "דיור זהב" של חורף 2013, ששאב את השראתו מחדרי הזהב של ורסאי, דיור ממשיך את הסיפור של 2014 עם השראה מעזבונה הפרטי של מארי אנטואנט "Trianon Petit", יצירת עם מראות של עור פורצלן, פה נוצץ, לחיים זוהרות וצבעי פסטל על העפעפיים ועל הציפורניים. בדומה לקמפיין הקודם, גם הפעם מובילה אותו הדוגמנית, שחקנית הקולנוע והצלמת הרוסייה, דריה סטרוקוס.