דרגי: עוד מוקדם להכריז נצחון על משבר גוש האירו

במסיבת העיתונאים לאחר הכרזת הריבית בגוש האירו, אמר נשיא הבנק המרכזי האירופי כי "יש התאוששות אולם היא חלשה ומתונה, וכפי שאמרתי פעמים רבות - היא שבירה"

"עוד מוקדם להכריז על נצחון", כך אומר היום (ה') נשיא הבנק המרכזי האירופי, מריו דרגי, בהתייחסו למשבר החובות בגוש האירו. את הדברים אמר דרגי במסיבת העיתונאים לאחר הכרזת הריבית בגוש האירו, אשר נותרה על כנה ב-0.25%.

דרגי טען כי ההתאוששות והיציאה מהמשבר עדיין במצב רגיש, וציין כי "האבטלה עומדת על רמה של 12% ויותר. החדשות החיוביות היחידות בנוגע לאבטלה היא שאנו מאמינים שהשיא הזה בשיעור האבטלה, הלא מקובל, מתייצב".

"יש התאוששות אולם היא חלשה ומתונה, וכפי שאמרתי פעמים רבות - היא שבירה", אמר דרגי. "זה אומר שיש סיכונים בתחומים הפיננסיים, הכלכליים, הגאופוליטיים והפוליטיים, שיכולים בקלות לערער את ההתאוששות. עדיין מוקדם להכריז על נצחון, ואני חושב שזו הסיבה שאנחנו משתמשים בלשון קשוחה ויתר בנוגע לתחזית קדימה", לדבריו.

מוקדם יותר היום ענה הבנק המרכי על ציפיות האנליסטים והותיר את הריבית על כנה ברמת שפל כל הזמנים של 0.25%. זאת לאחר שבנובמבר נשיא הבנק מריו דרגי החליט במפתיע לחתוך את הריבית ב-0.25% במטרה להמריץ את הכלכלה המדשדשת של גוש האירו.