כפי שנחשף ב"גלובס": תיפתח חקירה בפרשת הרופאים מאיכילוב

יחידת להב 433 תפתח בחקירה פלילית בפרשת הרופאים הבכירים מבית-החולים איכילוב, שתועדו במסגרת תחקיר "עובדה" כשהם דורשים לכיסם עשרות אלפי דולרים מתחקירנית שהתחזתה לסוכנת תיירות רפואית, לכאורה בניגוד לחוק

משטרת ישראל הודיעה הערב (ב') רשמית כי יחידת להב 433 תפתח בחקירה פלילית בפרשת הרופאים הבכירים מבית-החולים איכילוב, שתועדו במסגרת תחקיר "עובדה" כשהם דורשים לכיסם עשרות אלפי דולרים מתחקירנית שהתחזתה לסוכנת תיירות רפואית - זאת מעבר לסכומים שנגבים מתיירי המרפא על-ידי בית-החולים ולכאורה בניגוד לחוק.

כזכור, "גלובס" חשף בשבוע שעבר כי פרקליטות מחוז תל-אביב המליצה על פתיחת חקירה בעניין, והמלצתה עברה להכרעת פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן. האחרון קיים דיונים בעניין עם בכירי הפרקליטות ובשיתוף גורמים משפטיים במשרד הבריאות, ובסופם הורה, כך נודע, על פתיחת החקירה. הרופאים הבכירים, נזכיר, הם פרופ' צביקה רם, פרופ' שלומי קונסטנטיני וד"ר יוסי פז.

כפי שחשפנו כאן, גורמים במערכת הבריאות הביעו חשש כי פתיחה בחקירה משטרתית תהיה בבחינת פתיחה של תיבת פנדורה, זאת משום שהיא עשויה להצביע על כך שמדובר בתופעה רחבה הרבה יותר מ-3 רופאים, ויותר מכך - ייתכן כי מנהלי בתי-החולים עצמו עין או אפילו עודדו את הרופאים, בשל ההכנסות הגבוהות שתיירי המרפא מביאים איתם לבתי-החולים הממשלתיים.

עוד נודע כי במספר בתי-חולים גדולים נהגו לגבות מתיירי המרפא סכומים גבוהים משמעותית מאלה שנגבו מהתיירים שהגיעו לאיכילוב, כאשר במקביל שילמו לרופאים סכומים גבוהים יותר. בתיאור ההתנהלות הזו, כך על-פי החשש, לא מדובר ברופאים סוררים - אלא בשיטה ממוסדת ובעייתית לא פחות.

מהסיבה הזו אסר לפני כשבועיים מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, על בתי-החולים לגבות מתיירי מרפא סכומים גבוהים מאלה שמופיעים בתעריפים הקבועים אשר נוגעים למבוטחי קופות-החולים בישראל.

מפרופ' שלמה קונסטנטיני ופורפ' צביקה רם נמסר: "צר לנו שעל יסוד תוכנית טלוויזיה מגמתית שביסודה תחקירנית מתחזה, הוחלט לפתוח בחקירה. עם זאת, בכוונתנו לשתף פעולה באופן מלא בחקירה, על מנת שיתברר כי פעלנו כדין ובהתאם לכל הנורמות המקובלות. הדאגה לחולים הייתה ונותרה בראש מעיינינו, ואנו תקווה כי ניתן יהיה למזער את הפגיעה בהם ככל האפשר כתוצאה מהחקירה".