בנק הפועלים מוכר את המגרש של חברת חבס בקיסריה

הערכת שמאי מחודש מאי 2012: שווי המגרש עומד על 50 מיליון שקל ■ ייעוד המגרש הוא מלונאות, ועל פי תוכנית בניין העיר המאושרת החלה על המגרש, ניתן להקים עליו 186 יחידות נופש ושטח מסחרי

נמשך מימוש נכסיה של חברת חבס: מגרש בשטח 28 דונם שרכשה החברה במארס 2010 בקיסריה, תמורת 55 מיליון שקל, מוצע כעת למכירה על ידי כונסת הנכסים מטעם בנק הפועלים, עו"ד דורית לוי טילר. ייעוד המגרש - הממוקם לאורך שדרות רוטשילד ביישוב, בין מלון דן קיסריה לבין מועדון הגולף - הוא מלונאות, ועל פי תוכנית בניין העיר המאושרת החלה על המגרש, ניתן להקים עליו 186 יחידות נופש ושטח מסחרי.

מדובר באחת מעתודות הקרקע הגדולות שנותרו בקיסריה בבעלות פרטית. ע לפי חוות דעת שמאית מחודש מאי 2012, הוערך המגרש ב-50 מיליון שקל. בשנים האחרונות פעלה חבס בשיתוף החברה לפיתוח קיסריה לשנות את ייעוד הקרקע למגורים, אך תוכנית זו עדיין לא הבשילה, וזוכה להתנגדויות רבות.

במגרש מחזיקה חברת "שיא גולף", שמרביתה מוחזקת על ידי חבס, אשר נקלעה בשנה האחרונה להליכי פירוק בשל קשיים כלכליים. חבס מחזיקה ב-63% ממניות החברה, 21% ממניות החברה מוחזקות בידי חברת קורנל, ו-10% על ידי חברת אדיב אשכול אחזקות.

המגרש מהווה חלק מחטיבת קרקע אשר שטחה הכולל 44 דונם ויתרתה מצויה בבעלות החברה לפיתוח קיסריה. ערב קריסתה, תכננה חבס עם שותפתה החברה לפיתוח קיסריה, להקים על כלל השטח, מלון בשטח כולל של 55 אלף מ"ר ובו 300 יחידות נופש, ו-4,000 מ"ר שטחי מסחר, ספא ואולמות כנסים.

חבס שילמה במארס 2010 55 מיליון שקל, תמורת מרבית ממניות החברה המחזיקה במגרש - שיא גולף. לאחר הרכישה שיעבדה החברה את המגרש במשכנתא לטובת בנק הפועלים, תמורת הלוואה בסך 25.5 מיליון שקל. לאחר שלא עמדה בהתחייבויותיה כלפי הבנק, פנה בנק הפועלים להוצאה לפועל על מנת לממש את המשכנתא על המגרש.

חברת חבס נכנסה לפירוק, לאחר שלא יכלה לפרוע את חוב מחזיקי האג"ח שלה, בהיקף של 450 מיליון שקל. מחזיקי האג"ח צפויים לספוג "תספורת" עמוקה של יותר מ-50% על החוב שלהם, אשר תלויה בעיקר במחיר שבו ימכרו מפרקי החברה, עו"ד גיא גיסין ועו"ד גיל אורן, את המניות שאותן היא מחזיקה בקרן הריט ההולנדית NSI.