הטיפ היומי: מניה שהיא אופציית Call על שווקים מתעוררים

במחלקת המחקר של מורגן סטנלי מעלים המלצתם לאבוט מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר" ■ מחיר היעד למניה הוא 45 דולר - פרמיה של כ-14% על מחיר השוק

חברת Abbott Laboratories עוסקת בתחומים שונים של תעשיית הבריאות - מכשור רפואי, תרופות, דיאגנוסטיקה, תוספי תזונה ומוצרי בריאות לבעלי חיים. אבוט נסחרת בבורסת ניו-יורק לפי שווי שוק של כ-61 מיליארד דולר.

בשנת 2013 ביצועי המניה של אבוט היו נמוכים ביחס לקבוצת ההשוואה שלה - היא הניבה למשקיעים תשואה של 19% לעומת תשואה ממוצעת של 33% בחברות דומות לה. עם זאת, אנחנו חושבים שימים טובים יותר בדרך.

להערכתנו, הזדמנויות שנוגעות לקיצוץ עלויות בחברה בשנים 2014-2015 מוערכות כיום בחסר בשוק. אנחנו רואים אפסייד אפשרי בשולי ה-EBIT (רווח לפני הוצאות מימון ומסים).

אנו מצפים שהדאגות שקשורות לתחום תוספי התזונה ולשווקים המתעוררים יתמוססו במהלך שנת 2014, והדבר יתמוך בצמיחה חד-ספרתית בהכנסות ובצמיחה בשיעור גבוה מ-10% ברווח הנקי למניה, כמו גם התרחבות שולי ה-EBITDA.

אנחנו מצפים שהצמיחה האורגנית תגדל משיעור של כ-3% במחצית השנייה של 2013 לכ-6% במחצית השנייה של 2014. לאור העובדה שאבוט הגדילה באחרונה ב-57% את הדיבידנד שהיא מחלקת (תשואת דיבידנד של 2.7%), יש בה הזדמנות גבוהה מנקודת מבט של החזר למשקיעים.

אנו רואים באבוט גם מעין אופציית Call על השווקים המתעוררים, עם חשיפה של למעלה מ-40% מההכנסות. המלצתנו לאבוט מבוססת על כך שמדובר בחברה בעלת נכסים ייחודיים בתחום הבריאות, עם חשיפה גבוהה לשווקים המתעוררים ועסקים הפונים לצרכן - מה שמייצר פוטנציאל לצמיחה דו-ספרתית גבוהה ברווחיה.

הסיכונים בהשקעה במניית אבוט קשורים למצב המקרו בשווקים מתעוררים, מדיניות תמחור תרופות של ממשלות שונות ותחרות בשוקי הפעילות שלה.

אנו מעלים את המלצתנו למניה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר". מחיר היעד למניה הוא 45 דולר - פרמיה של כ-14% על מחיר השוק.

מחלקת המחקר, מורגן סטנלי

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם