נצרת עלית: מתחם מסחרי יוקם בהיקף 200 מיליון ש'

השלב הראשון יכלול פאוור סנטר עם שטח מסחרי בהיקף 12.5 אלף מ"ר, שטחי משרדים בהיקף 3,500 מ"ר ו-750 מקומות חניה

מתחם מסחר ומשרדים חדש בנצרת עילית במקום מפעל כיתן. החברות גרופית וא.ר.ז נדל"ן מקימות פרויקט מסחר ומשרדים בנצרת עילית. מדובר בפרויקט בשם "של נצרת עלית", שיוקם בשני שלבים בהיקף ההשקעה של כ-200 מיליון שקל כולל מרכיב הקרקע.

את המגרש, עליו פעל בעבר מפעל כיתן, ברחוב הגלבוע בעיר, רכשו החברות בסוף 2006 מקבוצת IDB בעבור כ-4 מיליון דולר (כ-16 מיליון שקל על פי שער הדולר באותה התקופה).

המתחם כולו, משתרע על פני שטח של 40 דונם כאשר בשלב הראשון יוקם מרכז מסחרי ושטחי משרדים על 27 דונם מכלל השטח, בשטח בנוי כולל של 16 אלף מ"ר, בהיקף השקעה של כ-100 מיליון שקל. בשלב השני יוקמו משרדים נוספים בהיקף כ-30 אלף מ"ר בנוי.

השלב הראשון יכלול פאוור סנטר עם שטח מסחרי בהיקף 12.5 אלף מ"ר, שטחי משרדים בהיקף 3,500 מ"ר ו-750 מקומות חניה. על פי ההערכות, בניית השלב הראשון תסתיים לקראת קיץ 2015. על עיצוב הפרויקט אחראי משרד אדריכלים "גליל אדריכלים".

ייעוד התב"ע המקורית שחלה על המגרש כולו הייתה לתעשייה אולם לפני כשנה אושרה תב"ע חדשה בייעוד תעסוקה ומסחר. נכון להיום החלו החברות בעבודות הפיתוח ובניית היסודות. חברת גרופית היא גם הקבלן המבצע בפרויקט.

כל שטחי המשרדים והמסחר בפרויקט מיועדים להשכרה כאשר שטחי המסחר משווקים בטווח של בין 100 שקל למ"ר ל-120 שקל למ"ר ברמת מעטפת ושטחי המשרדים ברמת מחיר של בין 50 שקל למ"ר ל-60 שקל למ"ר ברמת מעטפת.

יש לציין שבקרבת מקום למתחם החדש פועלים לא מעט מרכזים מסחריים אחרים. על הנחיצות בשטחי מסחר ומשרדים נוספים בעיר אומרים היזמים עמיר רחלבסקי, בעלים ומנכ"ל "גרופית" וזמיר אסור, בעלים ומנכ"ל ארז נדל"ן כי: "המרכזים הקיימים, ממוקמים בתוך נצרת או בגבול בין נצרת לנצרת עילית כאשר מרכז "של נצרת עילית" ממוקם במרכז העיר. במרכז יהיו גם שירותים לאוכלוסיה כמו בנקים, קופות חולים ודואר מה שיבדל אותו מהמרכזים שנמצאים בשולי העיר ומספקים קניות בלבד. גם הקרבה למשרדי הממשלה מהווה יתרון על פני המרכזים האחרים".