הישג לערוץ 10: חתם על שתי עסקאות פרסום מראש

העסקאות, בהיקף מוערך של 10-12 מיליון שקל כל אחת, נחתמו מול מקאן-אריקסון ויוניון מדיה ■ נציג של "אנטנה" היוונית יגיע לפגישות לקידום ההשקעה בערוץ

שוק הפרסום הישראלי מביע אמון בהמשך קיומו של ערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי בשבוע האחרון חתם הערוץ על שתי עסקאות אפ-פרונט (תשלום מראש עבור זמן אוויר עתידי) - האחת מול מקאן-אריקסון, והשנייה מול חברת הרכש יוניון מדיה.

על-פי הערכות בשוק, שווי כל עסקה נע בין 10 ל-12 מיליון שקל. למרות היסוסים בקרב סוכנויות שונות, ההערכה היא כי גופים נוספים יצטרפו בקרוב למהלך.

ההערכות הן כי בחודשיים הקרובים ייגזר גורלו של ערוץ 10, שהגיש בשלהי 2013 בקשה לרישיון. אם הערוץ לא יגייס משקיע עד לחודשים מארס-אפריל, אזי לא יוכל לקבל את הרישיון המיוחל - כך על-פי החלטת הרשות השנייה. הצל הכבד שמוטל מעל עתיד ערוץ 10 הביא גורמים מתחרים בשוק התקשורת לעודד את גופי הפרסום שלא לתמוך בערוץ.

בשוק מעריכים כי גם אם קיים חשש לעתיד ערוץ 10, סגירתו לא תתרחש לפני סוף השנה.

בתוך כך, נמשכים המאמצים בערוץ לגייס משקיע לערוץ 10. נודע כי בשבוע הקרוב צפוי להגיע לישראל נציג נוסף מרשת התקשורת היוונית "אנטנה" על מנת לבחון את ההשקעה העתידית בערוץ 10.

לצד ההשקעה היוונית, ישנה הידברות לפחות מול גורם אחד נוסף הפועל גם בישראל, וזה החל בהליך של בדיקת נאותות. בערוץ 9 דובר הרוסית הכחישו את השמועות שנפוצות בשוק, לפיהן מדובר בבעליו הטרי של הערוץ, אלכסנדר לוין. "אין שום כוונה לבצע עסקה מהסוג הזה", אמרו שם.

גם המגעים מול משה אדרי, העומד בראש יונייטד קינג, לא התקדמו, למרות הפצרות גורמים מקרב הערוץ.

מערוץ 10 נמסר: "איננו מנהלים את עניינינו המסחריים בפומבי".