מניית היום: מזנקת בעקבות הצלחה בניסוי לגילוי סרטן

מבין 52 נבדקים שאובחנו כחולי סרטן ריאה, הצליחה הבדיקה שפיתחה ביו ויו לזהות 45 – רגישות של 86.5%

חברת ביו ויו דיווחה הבוקר (ג') על תוצאות ביניים טובות בניסוי קליני רב מרכזי לבדיקה לסיוע בגילוי מוקדם של סרטן הריאה. מבין 52 נבדקים שאובחנו כחולי סרטן ריאה, הצליחה הבדיקה שפיתחה ביו ויו לזהות 45 - רגישות של 86.5%.

בביו ויו מציינים כי נתוני תוצאות הביניים נכונים לתאריך 30 בנובמבר 2013. החברה מעריכה כי גיוס הנבדקים יימשך כ-6 חודשים נוספים.

בניסוי רב מרכזי שעורכת החברה נותחו תוצאות של 78 נבדקים, מהם ניתן היה להשוות את תוצאת הבדיקה של ביו-ויו כנגד אבחנה קלינית שהתקבלה מביופסיה. מתוך 78 הנבדקים, 52 אובחנו כחולי סרטן ריאה (44 באבחון ביופסיה הראשוני ו-8 במהלך המעקב), בדיקת ביו-ויו זיהתה 45 דגימות חיוביות (45/52), רגישות של 86.5%. מתוך 4 הנבדקים שאובחנו קלינית ללא סרטן ריאה, הבדיקה של ביו-ויו זיהתה 3 (3/4). 22 נבדקים נמצאים עדיין תחת מעקב.

ד"ר אלן שוויבל, מנכ"ל ביו ויו , אמר היום: "אנו מרוצים מתוצאות הביניים החיוביות שהתקבלו בניסוי. הבדיקה הייחודית שפיתחנו לסיוע בגילוי מוקדם של סרטן הריאה הראתה רגישות גבוהה בקרב הנבדקים. זאת ועוד, בשמונה מהנבדקים, הבדיקה שפיתחנו הקדימה וזיהתה תוצאות חיוביות (המצאות סרטן ריאה) בעוד שתוצאות של הביופסיה הראו תוצאות שליליות ורק בבדיקת ביופסיה נוספת ומאוחרת יותר אובחנו נבדקים אלו כחולי סרטן ריאה. נתון זה עשוי להיות בעל ערך רב ומעודד לגבי היכולת של הבדיקה שלנו לסייע בזיהוי מוקדם ולא פולשני של המחלה, ובכך לאפשר התאמת טיפול מהיר לחולים".

שוויבל הוסיף: "תוצאות הביניים של הניסוי הקליני ייסעו לנו בהמשך מסחור הבדיקה של ביו-ויו בעולם, במיוחד לאור חתימת ההסכם הראשון למסחור הזכויות בסין עם חברת Kindstar, עליו דיווחנו לפני פחות מחודש".