נוסעי גט טקסי ישלמו עמלת הזמנת מונית בסופ"ש

בנוסף, הנהגים יקבלו את מלוא הטיפים מהנוסעים, והחברה לא תיקח חלק לעצמה

חברת גט טקסי, שמפעילה את אפליקציית הזמנת המוניות הפופולרית, כינסה היום (ד') מסיבת עיתונאים שבה חזרה בה מהחלטותיה הקודמות, לפני 4 חודשים, שהרעו עם ציבור נהגי המוניות שעובד בעבורה.

הצעד הראשון, והרלבנטי יותר עבור הצרכנים, הוא החלטה לחזור בה מביטול דמי הזמנת מונית מראש במהלך סופי השבוע, ולאפשר לנהגים לגבות עמלה זו מיום חמישי בשעה 15:00 ועד ליום שבת בשעה 8:00, החל מיום שבת הקרוב והלאה.

צעד זה בא בעקבות החלטתה הדרמטית של החברה מאוקטובר 2013 לבטל עמלה ותיקה בשם "דמי הזמנת מונית מראש". מדובר בעמלה בגובה 5.2 שקלים, שנהגי מוניות בכל רחבי הארץ רשאים לגבות, על-פי נהלי משרד התחבורה, בגין הזמנת מונית מראש.

בעניין גט טקסי, מדובר למעשה בכל הזמנה דרך האפליקציה, שכן בכל מקרה שכזה מדובר בהזמנת מונית במיוחד למיקומו של הלקוח, ולא עצירתה על הכביש.

המהלך נחשב אז לדרמטי, שכן הוא הבטיח להוזיל את העלויות לנוסעים ובכך להפוך את גט טקסי לתחנת המוניות הראשונה והיחידה שמבטלת את דמי ההזמנה מראש. בגט טקסי אף הדגישו שהמהלך נעשה בשיתוף עם נהגי המוניות אך בפועל התברר כי לא כך הדברים.

נהגים רבים התעצבנו שפוגעים להם בכיס ולוקחים להם עמלה שמגיעה להם. מחאת הנהגים הביאה להשבתה חלקית של הפעילות ואי-מענה להזמנות מצד הלקוחות, כמו גם הקמת קבוצת פייסבוק של הנהגים נגד התנהלות החברה.

צעדים אלה ואחרים, כפי שפורסמו ב"גלובס" וכן באמצעי תקשורת שונים, הביאו לפיטוריהם של חלק מהנהגים ומתן אולטימטום, לפיו מי שימשיך לגבות את דמי ההזמנה מראש יאבד את משרתו בגט טקסי.

בחברה טענו אז כי ביטול עמלת ההזמנה מראש הביא לעלייה במספר הנסיעות במוניות החברה ואמור היה לייצר לנהגים נסיעות רבות יותר ומכאן הכנסות גדולות יותר.

צעד נוסף שעליו הודיעה היום החברה הוא ההחלטה כי כל הטיפים שהלקוחות מעניקים לנהגים, באמצעות האפליקציה ובמסגרת תשלום בכרטיס אשראי, ילכו לכיסם של הנהגים בלבד. כפי שנחשף ב"גלובס", עד היום נהגה גט טקסי לגזור 50% מכל הטיפים שקיבלו הנהגים באמצעות האפליקציה ובעבור מי ששילם בכרטיס אשראי.

מדובר היה בצעד מקומם ועוד יותר הייתה התגובה של החברה להתנהלות זו. "אבסורד להציג את החברה כמי שלוקחת מהטיפים, במקום להעריך את זה שהיא סופגת במלואה את סליקת כרטיסי האשראי היקרה פי כמה מונים", טענו אז בחברה.

היום, כאמור, החברה הודיעה על כך שתפסיק להכניס את ידה לכיסם של הנהגים ולגזור משם את הטיפים שמגיעים להם. במקביל, היא מדגישה כי את עמלת סליקת האשראי תמשיך לספוג בעצמה, ולטענתה מדובר על היקף של מאות אלפי שקלים בחודש. לדברי החברה, 60% מהנסיעות בגט טקסי משולמות בכרטיס אשראי.

בגט טקסי טוענים כי אין קשר בין הצעדים עליהם הודיעה היום החברה לבין פרסומים קודמים בתקשורת, מחאת הנהגים או תגובות גולשים בעקבות התנהלות החברה כלפי הנהגים.

מנכ"ל גט טקסי ישראל, מארק און, אמר כי "אם היה קשר, היינו עושים זאת כבר לפני 3 חודשים. הצעדים באו כדי להטיב עם הנהגים והצרכנים. בסופי שבוע ניכר ביקוש רב של נסיעות על היצע הנהגים, ואנחנו מאמינים שתמריץ בדמות החזרת דמי הזמנה מראש ימשוך עוד נהגים לעבוד בסופי שבוע. כמו כן, העברה מלאה של הטיפים לנהגים תאפשר מתן שירות טוב יותר".