שטראוס קפה רוכשת פעילות קפה ברומניה ב-20 מיליון דולר

תרכוש את מותג הקפה אמיגו, שפועל במדינות שבהן לשטראוס אין פעילות ■ מחזור המכירות של המותג הגיע ב-2012 לכ-12.5 מיליון דולר

על רקע הניסיונות לקדם את הנפקתה של חברת שטראוס קפה - החברה המשותפת של שטראוס , שבניהולו של אלי גלמן, וקרן TPG - מרחיבה החברה את פעילותה ורוכשת חברת קפה ברומניה בהשקעה של כ-20 מיליון דולר.

שטראוס קפה חתמה על הסכם לרכישת מותג הקפה אמיגו (Amigo), שמחזור המכירות שלו ב-2012 הגיע לכ-12.5 מיליון דולר ונחשב למותג הקפה המוביל ברומניה בקטגוריית הקפה הנמס.

המותג אמיגו פועל ברומניה מאז 1982, ומוצריו נמכרים גם במדינות נוספות באזור, אשר בחלקן לשטראוס אין כיום פעילות, כך שהרכישה תוכל לסייע להרחבת שוקי הפעילות של שטראוס קפה. הרכישה תמומן ממקורותיה העצמיים של החברה, והיא מותנית בקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים ברומניה.

שטראוס קפה פועלת ברומניה מאז 1994. תחת מותגי דון קפה (Doncafe) היא מחזיקה בנתח שוק של 22% ונחשבת לשחקנית הקפה השלישית בגודלה במדינה. הרכישה תסייע לה להפוך לחברה הדומיננטית בשוק הקפה הנמס ברומניה ולחזק את מעמדה בשוק הקפה שם בכלל.

בודקים בורסות להנפקה

הרכישה ממשיכה לחזק את פעילות הקפה של שטראוס, שאחראית כיום למחצית ממחזור הפעילות שלה. רומניה אחראית כיום לכ-6% מסך הפעילות של שטראוס קפה. בתשעת החודשים הראשונים של 2013 סבלה הפעילות ברומניה מהחרפת התחרות ומשחיקת המטבע המקומי. אלה גררו את החברה לירידה של 10% במכירות, שהגיעו ל-170 מיליון שקל מסך מחזור מכירות קפה של 2.9 מיליארד שקל שהציגה שטראוס בתקופה זו.

בחודש שעבר נרשמה התקדמות באפשרות הנפקתה של שטראוס קפה. שטראוס ושותפתה האמריקאית בפעילות, קרן TPG, נפגשו עם חתמים ויועצים פיננסיים והחלו בדיונים בנושא.

על רקע עניין ההנפקה, התעורר באחרונה סכסוך בין שטראוס לקרן TPG, שאף פנתה לבית המשפט בטענות שונות שלפיהן שטראוס פעלה לסכל הנפקה אפשרית של שטראוס קפה.

לאחר שבית המשפט דחה את טענותיה של TPG, מנסים כעת הצדדים להתרכז בבחינת אפשרויות ההנפקה, ובכלל זה נבדקות הבורסות האפשריות לפעילות והשווי שלפיו תתבצע ההנפקה.

בלאומי שוקי הון סבורים כי שווי שטראוס קפה עומד על 5.6-7.2 מיליארד שקל. קבוצת שטראוס כולה נסחרת היום בבורסה בתל-אביב לפי שווי של 6.7 מיליארד שקל, אחרי שבשנה האחרונה הוסיפה לערכה 36%.

שטראוס
 שטראוס