מנכ"לית GM בצמרת השכר: 14.4 מיליון דולר בשנה

החברה פרסמה את הפרטים חודשיים לפני המועד המתוכנן, כדי להפריך את הטענות ששכרה יהיה נמוך יותר בשל היותה אישה ■ התגמול של מרי בארה יהיה כ-60% מעל התגמול שקיבל ב-2013 קודמה בתפקיד, דן אייקרסון

ג'נרל מוטורס תתגמל את המנכ"לית החדשה שלה, מרי בארה, בכ-14.4 מיליון דולר השנה, כ-60% מעל התגמול שקיבל ב-2013 קודמה בתפקיד, דן אייקרסון. החברה פרסמה את הפרטים על התגמול של בארה חודשיים לפני המועד המתוכנן, כדי להפריך את הטענות ששכרה יהיה נמוך יותר בשל היותה אישה.

בשבוע שעבר מתחו כמה פוליטיקאים ופרשנים ביקורת על GM בטענה שהיא אינה משלמת לבארה שכר גבוה מספיק בגלל המגזר שלה.

"החברה פרסמה את הנתונים המלאים כדי לתקן את התפיסה המוטעית שנוצרה על ידי השוואה שהתבססה רק על חלק מהתגמול הכולל של בארה", מסרה GM בהודעתה. לפני כן דיווחה החברה שמשכורתה של בארה והתגמול המנייתי שלה בטווח הקצר יסתכמו השנה ב-4.4 מיליון דולר, והתמריץ המנייתי הנוסף לטווח הארוך יפורט באפריל.

אייקרסון הרוויח כ-9 מיליון דולר בשנתו האחרונה כמנכ"ל. התגמול שלו הוגבל על ידי האוצר האמריקאי כאשר הממשל החזיק עדיין במניות GM בעקבות חילוץ החברה מפשיטת רגל ב-2009. ההגבלות הללו הוסרו כאשר המניות האחרונות נמכרו בינואר.

GM הודיעה שתפרסם פרטים נוספים על חבילות התגמול של חמשת המנהלים הבכירים ביותר שלה באפריל. המשקיעים יוכלו לאשר או לדחות את החבילות הללו באסיפה הכללית השנתית ביוני, אך הצבעתם אינה מחייבת את החברה.

התגמול שתקבל בארה השנה מורכב ממשכורת בסך 1.6 מיליון דולר, מניות למימוש בטווח קצר ב-2.8 מיליון דולר ו-10 מיליון דולר ב"תגמול לטווח ארוך", כנראה מניות שקשורות למדדי ביצועים. למעשה היא תקבל את ההטבה האחרונה בשנים הבאות. תקנות רשות ניירות ערך, SEC, מחייבות חברות לדווח בערכים הנוכחיים על תגמול דחוי.

"כמנכ"לית חדשה, התגמול הכולל של מרי יהיה דומה לזה של העמיתים שלה ומשוקלל באופן שרובו יהיה בסיכון", אמר יו"ר החברה, טים סלסו. "ביצועי החברה יקבעו בסופו של דבר כמה היא תקבל".

על אף שאייקרסון פרש ב-15 בינואר, הוא עדיין מקבל שכר שנתי של 1.17 מיליון דולר בתוספת תמריץ מניות לטווח קצר ב-2.975 מיליון דולר כיועץ לחברה השנה.

שכר המנכ
 שכר המנכ