תביעה של 59 מיליון שקל נגד גינדי השקעות ומליבו

הרוכשים: לבטל לאלתר את חוזי הרכישה ולפצות אותנו בגין עוגמת-הנפש; אין לנו כסף לשלם אגרת בית משפט ■ "כל אחת מהמשפחות הלכה אחורה מספר שנים מבחינת התקדמות כלכלית"

חודש וחצי לאחר קריסת המרפסות בפרויקט של חברת גינדי השקעות בחדרה, הגישו היום (א') 36 רוכשי דירות בפרויקט תביעה כנגד החברה וכנגד הקבלן המבצע, מליבו בנייה.

בתביעה דורשים בעלי הדירות ברחוב פרת בחדרה, הבניין התאום לזה בו קרסו המרפסות בסוף דצמבר 2013, לבטל את חוזי המכר ופיצויים.

התביעה, שהוגשה בידי עורכת הדין של בעלי הדירות, טל רבינוביץ', דורשת פיצוי בגובה כ-58.9 מיליון שקל ל-36 המשפחות. התביעה הוגשה גם נגד עיריית חדרה ומשרד עורכי הדין שטיפל בפרויקט.

במסגרת כתב התביעה טוענים בעלי הדירות כי אין להם אמון בתוכניות הבניין, וכי הם מתקשים להבין מדוע מתעכבות תוצאות הבדיקות במבנה. "התובעים יטענו כי אין להם אמון בנתבעות ובעיריית חדרה משרד מהנדס העיר, שכן עד עצם היום הזה, מי שאחראי לבניין הוא אותו מהנדס אשר תכנן את הבניין וכשל בתכנון ו/או בפיקוח, ומי ערב להם כי לא ייכשל בשנית?

"גם אם בסופו של דבר יקבלו התובעים את תוצאות הבדיקות שנערכו - הם חוששים כי המידע שיימסר להם יהיה חלקי. זאת משום שבמדינת ישראל המערכת אינה מאפשרת למי שלא הזמין את הבדיקות לקבל את תוצאותיהן" - כך על-פי כתב התביעה שהוגש היום לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

במסגרת הגשת התביעה הגישו בעלי הדירות גם בקשה לפטור מתשלום אגרת בית משפט, וזאת בשל מצבם הכלכלי הקשה בשל המצוקה אליה נקלעו בעקבות המקרה. "מאז קריסת המרפסות ועד למועד הגשת תביעה זו, התובעים חיים במגורים ארעיים בחוסר ודאות ובתנאים קשים מבחינה נפשית, כלכלית, חברתית, משפחתית, זוגית ועוד" - כך נכתב בבקשה שהוגשה לבית המשפט לצד כתב התביעה.

"במצב דברים זה, לתובעים אין מנוס מלפנות לבית המשפט בבקשה ייחודית זו, על מנת שיוכלו להגיע אל שלהם באמצעות הגשת תביעה להשבת כספיהם ולפיצויים כדי שיוכלו לחזור למסלול חיים נורמלי. כל אחת ממשפחות התובעים הלכה אחורה מספר שנים מבחינת התקדמות כלכלית, וכלל לא ברור מתי תגיע כל אחת ממשפחות התובעים לנקודה בה הייתה אמורה להיות, לו לא קרסו המרפסות.

"בתוך ים של חוסר ודאות, אכזבה ותחושת תסכול, יודעים התובעים כי אין להם אפשרות לשלם את האגרה על מנת שיוכלו למצות את זכויותיהם. התובעים מבקשים מבית המשפט הנכבד להבין כי תשלום אגרה יכביד עליהם באופן שעלול למנוע ולחסום מהם את הגישה לערכאות ובעצם מסכל את תביעתם".

כזכור, בסוף חודש דצמבר 2013 קרסו מרפסות בבניין מגורים בפרויקט "גינדי פארק חדרה" ברחוב פרת בעיר. לאחר הקריסה הוכרז הבניין, כמו גם בניין סמוך שנבנה על-ידי אותה החברה ואותו קבלן ביצוע, כבניינים מסוכנים - והכניסה אליהם נאסרה.

גם ח"כ איציק שמולי התייחס היום לתביעה שהגישו בעלי הדירות בחדרה ואמר: "המשפחות הצעירות הללו, שחלקן נכנסו לחובות כלכליים מאוד כבדים, מוצאות את עצמן במאבק משפטי ארוך ומתמשך למול סוללת ערוכה של עורכי דין, בנוסף לאנשי יח"צ ואסטרטגיה, והם זקוקים לכל סיוע שניתן. לכן טוב ייעשה אם בנושא תשלום האגרה יינתן במקרה המיוחד פטור למשפחות בבית המשפט והמשך המאבק עד לקבלת הדרישה הברורה והמוצדקת שלהם להשתחרר מהחוזה. העברתי לבקשת הדיירים דרישה למשרד המשפטים שיוענק להם כמקרה חריג פטור מאגרה לבית המשפט".

מגינדי השקעות נמסר בתגובה: "החברה לומדת את התביעה שהגישו חלק מדיירי הבניין שלא נפגע, ותגיב בבית המשפט".

מאורתם מליבו נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו את כתב התביעה. לכשיתקבל נגיב בערכאות המתאימות".