מייסדי אידיאולוג'יק תובעים את פובליסיס העולמית

ינון לנדנברג ודורון טל תובעים גם את יו"ר פובליסיס ישראל יורם באומן, וזאת בשל חילוקי דעות לגבי ערך מניותיהם בקבוצה בעת פרישתם ממנה

מייסדי אידיאולוג'יק, ינון לנדנברג ודורון טל, תובעים את קבוצת פובליסיס העולמית ואת בעלי הקבוצה מוריס לוי באופן אישי, בתביעה שהיקפה על-פי ההערכות מיליוני שקלים. בין הנתבעים גם יו"ר קבוצת פובליסיס בישראל, יורם באומן.

הצדדים למחלוקת שומרים על איפול בכל הנוגע לפרטים, אך ל"גלובס" נודע כי מדובר בטענות כספיות קשות שיש לטל ולנדנברג בנוגע לערך המניות שלהם בעת יציאתם מהקבוצה, ומצגות לא מדויקות שלכאורה הוצגו להם כדי לחשב את ערך מניותיהם.

לדברי מקורבים, נאמר לשניים כי ערך מניותיהם הוא אפס, שכן הערכת השווי התבססה לכאורה על ביצועי הקבוצה ב-2012, שהייתה קשה מאוד לענף הפרסום ולקבוצה.

לפני שנים ספורות איש בתעשייה לא היה מעלה בדעתו כי לנדנברג וטל יימצאו את עצמם בעימות מול ראשי פובליסיס. השניים, ממייסדי תחום האינטראקטיב בישראל, הקימו את אידיאולוג'יק ב-1999 כשעולם האינטרנט היה בחיתוליו, ובשלב מוקדם יחסית מכרו מניות לפובליסיס.

במשך שנים הייתה אידיאולוג'יק החברה הגדולה והרווחית בתחום, ולנדנברג נחשב לאחד מאנשי הפרסום הישראלים המועדפים על מוריס לוי.

אולם, כקבוצה הלכה פובליסיס ונחלשה: משרד הפרסום אריאלי ירד דרמטית בהיקפי הפעילות, וגם רכישת משרד הפרסום גלר-נסיס לא הועילה. משכך, החליטה פובליסיס העולמית להפוך את הקבוצה לחברת אחזקות, שהמניות בה יהיו תמהיל של החברות המרכיבות אותה (כולל סופר פוש, ארק, ווב אימג'). כך, כל אחד מבעלי המניות של החברות החזיק במניות חברת האחזקות ולא במניות של חברתו בלבד.

גם ניסיון זה לא צלח, ובפובליסיס החליטו לרכוש קטר חזק: קבוצת באומן-בר-ריבנאי.

בעת העסקה עם באומן ב-2012 הוצע למייסדי אידיאולוגיק, שבינתיים מוזגה פעילות חברתם לתוך פעילות משרד הפרסום גלר-נסיס, למכור את מניותיהם, אך טל ולנדנברג העדיפו שלא לעשות כן ולנסות להישאר מעורבים, זאת למרות שבכירים אחרים בקבוצה - בהם יאיר גלר ומשה נסיס - העדיפו לקחת את הכסף ששוות המניות שלהם ולפרוש.

בפועל, הניסיון של לנדנברג וטל להישאר פעילים בקבוצה, שפעלה תחת ניהול וקונספט חדשים, לא עלה יפה, והם פרשו בזה אחר זה מפעילות. הפרידה, מתברר, לא נעשתה ברוח טובה, ועתה מסתיימת השותפות הארוכה בתביעה בבית משפט.

לנדנברג העדיף שלא להתייחס לידיעה. את תגובתו של טל לא ניתן היה לקבל. תגובתו של יורם באומן לא נתקבלה עד לפרסום הידיעה.