מנכ"ל הוט הרצל עוזר פורש מתפקידו ויכהן כיו"ר

צבר 21 מיליון שקל ב-5 שנותיו כמנכ"ל הקבוצה ■‏‎‎‏ יוחלף בתפקיד ע"י מנכ"ל הוט מובייל, אילן צחי‏

הרצל עוזר, מנכ"ל קבוצת הוט, עוזב את תפקידו ועובר לכהן כיו"ר הקבוצה. אילן צחי, מנכ"ל הוט מובייל, יחליפו בתפקיד החל ב-1 במארס. טרם נקבע מי יהיה מנכ"ל הוט מובייל במקומו של צחי.

עוד שינוי נוסף שעליו הוכרז היום (ג') הוא מינויו של פטריס ג'אמי כסגן יו"ר הדירקטוריון.

‏השינויים בקבוצת הוט הם חלק מההיערכות לקראת השינוי שעשוי להיווצר בקרוב בשוק התקשורת בכללו, בעקבות מיסוד השוק הסיטונאי שמהווה אסדרה חדשה בשוק הקווי, ולקראת אפשרות לאיחוד הרשתות הסלולריות.

מאז חדלה הוט לתפקד כחברה ציבורית והפכה לחברה פרטית בדצמבר 2012, תפסו אנשיו של פטריק דרהי, בעל השליטה בקבוצה, עמדות מפתח ובפועל ניהלו את הקבוצה ביחד עם עוזר. ז'אן לוק ברבי ניהל את הצד הפיננסי, וג'אמי ניהל את הצד התפעולי בקבוצה.

גם מערך ההנדסה והטכנולוגיות של הקבוצה מנוהל בצורה מרוכזת מלמעלה דרך חברת-האם אלטיס. בחברה פרטית שמנוהלת באמצעות קבוצה קטנה של מנהלים, שמאוד קרובים לבעל השליטה, המעבר של עוזר לתפקיד היו"ר היה מתבקש.

"זו הייתה זכות גדולה לנהל את הוט בשנים המעצבות של החברה, שבהן נהפכה לקבוצה המאתגרת את השווקים שבהן היא פועלת ושהרחיבה את פעילותה לכלל תחומי התקשורת", מסר עוזר. "הוט עברה ב-5 השנים האחרונות שינוי מקצה לקצה והפכה מחברת התקשורת הרביעית בגודלה לקבוצת התקשורת השנייה בגודלה בישראל, ולחלק מתאגיד תקשורת בינלאומי. מעט מנכ"לים זכו לחרוש ולנטוע, וגם לקצור את הפירות, כפי שנפל בחלקי".

דרהי, בעל השליטה בהוט, הוסיף כי "עוזר הוא מהמנכ"לים המוכשרים והמנוסים במשק הישראלי. הוא לקח משימה מורכבת של ניהול החברה בשוק מאתגר, והוביל אותה בהצלחה רבה להישגים חסרי תקדים. לאחר 5 שנות כהונה אינטנסיביות בתפקיד המנכ"ל, ביקש עוזר להתמקד בתפקידו כיו"ר הקבוצה. בנוסף, ביקשתי מהרצל לעסוק גם בפיתוח העסקי של אלטיס, ואני מאמין שגם בפעילות חשובה זו הוא יתרום מניסיונו ומכישוריו".

‏עוזר מכהן בתפקיד מנכ"ל הוט מאז דצמבר 2008, ולאור השינויים בקבוצה ובשוק התקשורת הוחלט על המהלך, כך שעוזר יוכל להמשיך ולהיות מעורב בפעילות המקומית ויוכל גם לסייע לבעלים פטריק דרהי בפעילותו הבינלאומית.

רק בחודש שעבר אישר דירקטוריון הוט את חבילת התגמול לעוזר, ולפיה הוא ישתכר עד 6.813 מיליון בשנה לפי המפתח הבא: שכר בגובה 1.813 מיליון שקל, בונוס מיוחד של מיליון שקל ותשלום מבוסס ביצועים של עד 4 מיליון שקל.

מאז שנכנס לתפקיד המנכ"ל צבר עוזר שכר בעלות של 21.2 מיליון שקל. כעת הוא יהיה זכאי למצנח זהב והשלמות שכר בגין עבודתו בתחילת 2013. ‏‎‎‏

הרצל עוזר
 הרצל עוזר