גולן: "אם לא יתאפשר איחוד רשתות, מחירי הסלולר יעלו"

בעלי גולן טלקום אמר את הדברים בעת ביקור של ארדן בחברה ■ לדבריו, רק שתי רשתות מאוחדות יאפשרו לשמר את רמת התחרות והמחירים הקיימת היום

מיכאל גולן, הבעלים של חברת גולן טלקום, התריע אתמול (ג') כי אם משרד התקשורת לא יאשר איחוד רשתות סלולריות וצמצום מספרן לשתיים, הדבר יביא לעליית מחירים לא רק בדור הרביעי, אלא בעיקר גם בדור השלישי.

גולן אמר את הדברים במסגרת ביקור של שר התקשורת גלעד ארדן ואנשי משרדי התקשורת במשרדי החברה בתל-אביב.

גורמים שהשתתפו בפגישה ספרו כי גולן הסביר לאנשי המשרד כי במצב של 3 רשתות סלולריות, הסיטואציה שתיווצר היא שהעלויות להקמת רשתות יגדלו, משום שבמצב של שתי רשתות ההשקעה שתידרש להקמת רשת תהיה הרבה יותר גדולה מאשר אם יוחלט על 3 רשתות. במצב דברים כזה, החברות לא יוכלו להמשיך ולשמור על רמת מחירים אטרקטיבית כמו היום, והמחירים יעלו לא רק בדור הרביעי אלא גם בשירותים הקיימים היום בדור השלישי.

גולן אמר בפגישה: "יהיה לנו קשה להיות אגרסיביים במחיר במצב כזה".

נסביר כי גולן טלקום חתמה על הסכם, שממתין לאישור משרד התקשורת ורשות ההגבלים, להקמת רשת משותפת עם פלאפון וסלקום לדור הרביעי, בתוספת לשיתוף אתרים פסיבי בדור השלישי.

מיכאל גולן גם התייחס לחובות המוטלות עליו כבעל רישיון ואמר כי הוא עומד בכל תנאי הרישיון שלו, וכי ההשקעה שלו בכיסוי - בין אם מדובר בהקמת אנטנות או ברכישת שירותי כיסוי ונדידה פנים-ארצית ממפעילים אחרים - אינה סותרת את הרישיון שלו ואת דרישות המכרז הסלולרי שבו זכה.

הוא הסביר כי ההשקעה שלו ברכישת שירותי נדידה או ההשקעה שתבצע גולן בדור הרביעי במסגרת ההסכם עם פלאפון וסלקום היא הוכחה לכך שמדובר בהשקעה לכל דבר שעומדת בדרישות משרד התקשורת.