עזוב את המועדון המסחרי

אתה רוצה מחמאות, דנינו? חושב שמגיע לך? עבור למעשים!

מה עוד צריך לקרות במשטרה, או בגללה, כדי שנראה שיש שם מישהו שבודק את האירועים ומגיע למסקנות אופרטיביות? מתי נראה שננקטות פעולות כלשהן כדי לסתום את הבורות שמתגלים כמעט בכל יום?

לפי שעה, נראה שכאשר מתרחשים מחדלים, התשובה של המפכ"ל היא הופעה מצוחצחת במועדון המסחרי (או משהו כזה). לאחר ששומעים את דבריו מבינים שבעצם אין לו מה לומר. חוץ, כמובן, מהקלישאות רגילות. כמו למשל: "לא נאשים חף מפשע". דנינו אמר זאת בקול גדול ובנחישות רבה, כמי שמתריס כלפי מישהו שתבע זאת מהמשטרה.

דנינו לא בא להתנצל

דברי דנינו אלה נאמרו בהקשר של נפילת תיק הרצח במועדון הבר-נוער. יכולנו לצפות כי בהופעתו הראשונה אחרי אירוע כזה נקבל הסבר. זה לא קרה.

אבל דנינו לא בא להתנצל, גם לא לנמק, גם לא שום דבר דומה. הוא בא לתקוף. לא את שוטריו וקציניו שכשלו, בטח לא את עצמו, אלא את התקשורת. הוא בא לנאום כדי להראות לפיקודיו איך הוא מגן עליהם - גם כאשר לא מגיע להם. אבל לא נורא, הם יודעים היטב שהוא עושה שימוש בהם כדי לגונן על עצמו.

לא "ביודעין"?

וכמובן, הוא בא להראות, בקול תקיף, שהמשטרה בראשותו לא תתבע חפים מפשע. הוא אמנם לא אמר זאת, אבל אין ספק שזה לא ייעשה "ביודעין".

האם זה נכון? האם קלישאה בכלל יכולה להיות נכונה, כאשר היא מכלילה? האם לא קורה שאנשים חפים מוצאים את עצמם נאשמים בדין? ואפילו ביודעין, ובזדון? זה לא קורה? וקרה? אין שוטרים המתקשים לקבל חפות כתשובה?

מה שדנינו רצה ולא קיבל

מה שדנינו רצה מהציבור בעקבות שחרורו של חגי פליסיאן זה מחמאות. בהחלט גם זה מגיע למשטרה, אם כי שחרור פליסיאן הוא כנראה עבודה של הפרקליטות. אבל גם למשטרה מגיע קרדיט, היא המשיכה לחקור ללא דעה קדומה ולבסוף הגיעה לתוצאה שהיא מאוד לא אהבה. יפה וחשוב.

אבל זה העיקר בפרשה? אין פה לקח כלשהו בתחום החקירות? אני חושב שלא הייתי בונה תיק על עד התביעה. אמנם אני לא חוקר, לא שוטר ולא מכיר את "העד". ראיתי ושמעתי אותו ועליו רק בתקשורת.

אני חושב שזה היה מספיק כדי לא לבסס עליו אישום. מה גם ש"העד" הזה הסתובב כל הזמן כשהוא מוקף בנורות אזהרה הנובעות מעברו, מאופיו, מהתנהגותו.

עבור לעיסוק במעשים

אתה רוצה מחמאות, דנינו? אתה חושב שמגיע לך? אתה חושב שאדם שאינו מקבל ביקורת ראוי שיקבל מחמאות? אל תגיד לי שאתה כן מקשיב לביקורת. תראה לי שאתה אכן עושה זאת. עזוב את המועדון המסחרי, ועבור לעיסוק בלעדי במעשים. וכדאי שתעשה זאת מהר, לפני שייערמו עליך מחדלים נוספים.