מרקל: "חרם על מוצרים ישראלים לא עוזר לתהליך השלום"

לאחר שאמש הגיעה לארץ קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ונועדה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מכנסים השניים מסיבת עיתונאים משותפת בה הם מוסרים הצהרות לתקשורת בשלל הנושאים שעל סדר היום

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שהגיעה אמש (ב') לביקור בישראל, עורכים היום בצהריים מסיבת עיתונאים משותפת במלון המלך דוד בירושלים. בתשובה לשאלת עיתונאי, ענתה מרקל כי "חרם על מוצרים ישראלים לא עוזר לתהליך השלום".

הקנצלרית וראש הממשלה עורכים מסיבת עיתונאים משותפת לאחר שמוקדם יותר התקיים המפגש השנתי בין ממשלות גרמניה וישראל, בהשתתפות שרי הממשלה ו-16 שרים מממשלתה של מרקל שהגיעו יחד עמה לארץ. בישיבה נידונה בין היתר, ההיערכות לציון 50 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לגרמניה.

אמש, לאחר הגעתה של מרקל ארצה, נועד עמה ראש הממשלה נתניהו. השניים שוחחו על הסוגיה האיראנית ועל המו"מ המדיני המתנהל מול הפלסטינים. "העם בישראל רוצה שלום. שלום שיסיים את הקונפליקט", הבהיר ראש הממשלה נתניהו. "נדון איך למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני כי זהו האתגר הגדול של העולם".

"גרמניה עובדת עם ישראל כתף אל כתף כבר חמישה עשורים, כדי להבטיח את עתידה", אמרה מרקל - ששבה והדגישה את החשיבות של פתרון שתי מדינות לשני עמים. "אנחנו רוצים לראות התקדמות במשא ומתן המדיני ואני תומכת נלהבת ברעיון שתי המדינות".

מאוחר יותר היום, תיפגש הקנצלרית גם עם יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג ועם נשיא המדינה שמעון פרס, שצפוי להעניק לה את עיטור הנשיא - התואר האזרחי הגבוה ביותר שניתן לקבל בישראל.