"גלובס" מציג: יעדי חופשה אקזוטיים שאסור לכם לפספס

כ-360 אלף ישראלים צפויים לטוס לחו"ל באביב הקרוב, 20% יותר מאשר בפסח אשתקד ■ העלייה הזאת נזקפת לא מעט לגידול הדרמטי במספר טיסות הלואו-קוסט לנתב"ג וממנו ■ מהם היעדים המועדפים, ואיפה כדאי לכם לבקר?

כ-300 אלף ישראלים ויתרו בפסח אשתקד על אכילת מצות בארץ הקודש לטובת חופשת חג בניכר. בפסח השנה, כך מעריכים בתעשייה, מספרם צפוי לזנק בכ-20% משלוש סיבות עיקריות: מזג אוויר חמים יותר (השנה פסח חל באמצע אפריל לעומת סוף מארס אשתקד); שער דולר נמוך יותר, המוזיל במעט את עלות החופשה (כ-3.5 שקל נכון לכתיבת שורות אלה לעומת כ-3.6 שקל בפסח 2013); וגידול דרמטי במספר טיסות הלואו-קוסט לנתב"ג וממנו הודות להסכם "שמיים פתוחים" שעליו חתמה מדינת ישראל עם האיחוד האירופי לפני כשנה, הסכם המאפשר לחברות התעופה האירופיות להגדיל בהדרגה את מספר התדירויות שלהן בקווים לנתב"ג וממנו.

באביב הקרוב, צפויות לטוס מנתב"ג כ-12 חברות לואו-קוסט לכ-30 יעדים שונים בכ-100 טיסות שבועיות. "מדובר במספר חסר תקדים של טיסות לואו-קוסט שבועיות, והמשמעות של יותר מושבים היא יותר ישראלים שטסים בפסח לחו"ל", אומר יהודה זפרני, המשנה למנכ"ל אופיר טורס.

ומה באשר למחירים? מי שהתמהמה וטרם הזמין, יתקשה מאוד לשים את ידו על מחירי מציאה של החל מ-69 דולר (לכיוון) לפראג ולבודפשט או החל מ-99 דולר (לכיוון) לברלין, לרנקה וקייב, שכן את מחירי הלואו-קוסט הזולים באמת ניתן להשיג רק אם מזמינים מספיק זמן מראש: 3-6 חודשים ואף שנה.

ככל שמאחרים להזמין, מחירי הלואו-קוסט מיישרים קו עם מחירי הטיסות הסדירות, ולעיתים נעשים יקרים יותר שכן הם אינם כוללים כבודה, בחירת מושב ואוכל בטיסה, שלא לדבר על כך שכמעט ולא ניתן לאכוף על חברות הלואו-קוסט הזרות את חוק הגנת הצרכן הישראלי וליתר דיוק את חוק שירותי התעופה הישראלי בדבר פיצוי וסיוע לנוסעים בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה, שנכנס לתוקף באוגוסט 2012 ונותן מענה לעוולות צרכניות בתחום.

להלן חלק מהכתבות בפרויקט המיוחד שפורסם במוסף "הערב" במהדורה המודפסת של "גלובס":

סין: מבוכים ודרקונים

טנזניה: נופי בראשית

קובה: הדרך אל החופש

איי סיישל: שש שעות לגן עדן

מדד המעוף
 מדד המעוף