הבורסה משיקה בשבוע הבא מדד חדש: תל בונד מאגר

המדד יורכב מכל האג"ח התאגידיות המדורגות בדירוג השקעה (BBB- או גבוה יותר)

הבורסה לניירות ערך הודיעה היום (ג') על השקת מדד חדש: תל בונד מאגר, שיורכב מכל האג"ח התאגידיות המדורגות בדירוג השקעה (BBB- או גבוה יותר), העומדות בתנאי הסף של המדד. המדד החדש יושק בשבוע הבא, ה-9 במארס. דירקטוריון הבורסה אישר את השקת המדד בישיבתו האחרונה ב-27 בפברואר.

על פי הודעת הבורסה, מדדי תל בונד זוכים לעניין רב הגורר ביקוש גבוה למוצרים שעוקבים אחרי מדדים אלו. סגל הבורסה בחן אפשרויות שונות להשיק מדדי תל בונד נוספים ובתוך כך עלה צורך בהשקת מדד שישקף את התשואה של כל שוק האג"ח התאגידיות.

רובי גולדנברג, סמנכ"ל בכיר בבורסה ומנהל מחלקת מסחר ונגזרים, ציין כי "הבורסה ממשיכה לפעול לשיפור הנזילות והסחירות בבורסה, גם באג"ח תאגידיות. לאור הצלחת מדדי תל בונד הוותיקים ולאור הצורך במדד המשקף את ביצועי כל האג"ח התאגידיות בדירוג השקעה הנסחרות בבורסה, המדד החדש צפוי להוות נכס בסיס למוצרים נוספים שהמסחר בהם יתרום, אף הוא, לסחירות באג"ח האמורות".

במדד צפויות להיכלל למעלה מ-230 סדרות אג"ח של 76 מנפיקים, כאשר המשקל הגבוה ביותר של מנפיק במדד נמוך מ-10%. משקלה המירבי של סדרת אג"ח לא יעלה על 0.5%, כאשר משקל ענפי הבנקים והנדל"ן יהיה קטן יחסית למשקלם במדדי תל בונד הוותיקים.