בישראל משלמים עד 30% יותר מארה"ב על סודהסטרים

גם מבחר התרכיזים שמציעה החברה לישראלים דל יותר ■ החברה: "פערי המחירים נובעים מהבדלי מס"

חברת סודהסטרים מביאה לא מעט כבוד לישראל - וגם עושה כותרות, לא אחת, בזכות פרסומות מתוקשרות ומחלוקות סביב פרזנטורים מוכרים. אולם מדוע נדרש הצרכן הישראלי לשלם עבור מכשיר של סודהסטרים יותר מאשר צרכן מקביל במדינות אחרות? השוואה של מחיריה הרשמיים של החברה באתרי הבית שלה בארץ ובארה"ב מעלה פער של 11%-30% במחירי מכשירים שונים, המיוצרים בארץ ומיוצאים לארצות העולם.

אם סביר היה להניח שעלויות השינוע ייקרו את העלות למי שאינו רוכש את המכשירים בארץ, הרי שבמקרה הסביר יותר מדובר בעלויות דומות (כמו במקרה של מכשיר ג'נסיס, שעלותו 350 שקל בשני האתרים) - כשבאחרים, כאמור, תג המחיר שלנו מורה מחיר גבוה יותר.

מבחר תרכיזים מצומצם יותר

סודהסטרים לא מקפחת את הישראלים רק בנושא המחיר של בר המשקאות שלה, אלא גם בתחום התרכיזים. קשה לומר שהמבחר העומד לרשות הצרכנים הישראלים רחב כמו זה העומד לרשות האמריקנים. ברשתות המוכרות את התרכיזים של החברה, כמו רמי לוי, הום סנטר וכו', ניתן למצוא בדרך כלל מספר מצומצם של תרכיזים, שמתרכז בקולה, לימון, אפרסק ואשכוליות. אפילו ביריד "חבר" שנערך בימים אלו בגני התערוכה בתל-אביב, שבו סודהסטרים מחזיקה עמדת תצוגה גדולה, המבחר מגוחך לעומת זה האמריקני.

לעומת זאת, כאשר נכנסים בארה"ב לרשת Bed, Bath & Beyond, מראה שאפשר הרבה יותר ללקוח בעמדות תצוגה מוגבלות. עד לפני יותר משנה, סודה סטרים החזיקה מבחר רב יותר של תרכיזים באתר האינטרנט שלה, שכלל טעמים כמו ד"ר פיט, המקביל לזה של ד"ר פפר.

היום אפשר למצוא בקטגוריית הבינלאומיים רק את Root Beer. לעומת זאת, כשנכנסים לאתר האמריקני, קשה למצוא את הידיים והרגליים מרוב המבחר: כך למשל ניתן למצוא שם קולה ללא קפאין, קולה זירו, קולה צ'רי, קולה קרים, דיאט קולה ליים, קריסטל לייט לימונדה, דיאט ג'ינג'ר אייל ועוד טעמים רבים. מוזר שבעוד שסודה סטרים מייצרת את המוצרים שלה בארץ, באתר המקומי אפשר למצוא מבחר דל שלא מייצג את היתרון האמיתי של החברה - מגוון טעמים אינסופי.

תגובת סודהסטרים: "מחירי סודהסטרים בישראל נמוכים מכל מקום בעולם בזכות הייצור בישראל. פערי המחירים המתוארים בכתבה נובעים מהבדלי המס בארצות שונות (18% בישראל, לדוגמה) וממבצעים מקומיים.

"בישראל נמכרים מעל 30 טעמים שונים, ממשמש ישראלי ועד root beer אמריקאי, במגוון הרחב ביותר שהיה אי-פעם בארץ, הגדל כל הזמן. אנו ממשיכים לחדש ולרענן את הסודה בישראל: מתחילת השנה הושקו 6 טעמים חדשים, ועד סוף השנה נשיק 8 טעמים נוספים, בהם טעמי דיאט וסירופים מיוחדים לילדים - כולם טעמים אהובים על החיך הישראלי.

"סודהסטרים מייצרת עשרות רבות של טעמים המיועדים למיליוני לקוחותיה בכל העולם, ומתאימים לתרבויות ומוצאים אתניים מגוונים. הסירופים משווקים במדינות השונות בהתאם לפופולריות שלהם ולגודל האוכלוסייה. באופן טבעי, אנו מחזיקים בישראל טעמים שיש להם ביקוש על ידי לקוחותינו".

מכשירי סודה סטרים בארהב ובישראל
 מכשירי סודה סטרים בארהב ובישראל