קבוצת אדלר-חומסקי משיקה קרן השקעות בסטארט-אפים

הקרן תתמקד בחברות שנמצאות אחרי שלב הדמו או בתחילת שלב הבטא בתחומים כמו מסחר מקוון, AdTech, סושיאל, מובייל ועוד ■ תשקיע עד מיליון דולר בכל חברה, תוך ליווי מקצועי וחיבור לכישורים ולקשרים של הקבוצה בארץ ובעולם

קבוצת הפרסום אדלר-חומסקי משיקה קרן להשקעות בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים. הקרן תתמקד בחברות שנמצאות אחרי שלב הדמו או בתחילת שלב הבטא בתחומים כמו מסחר מקוון, AdTech, סושיאל, מובייל ועוד.

ההתמקדות תהיה בחברות בעלות פיתוחים לעתיד עולם השיווק והפרסום תוך רצון לתת ערך מוסף ללקוחות אדלר-חומסקי. בקבוצה מסבירים כי ההחלטה להשיק את הקרן עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית ההתרחבות של קבוצת הפרסום העולמית WPP, אליה משתייכת חברת GREY, הנמצאת בהסכם שותפות עם אדלר-חומסקי.

אדלר-חומסקי מתכננת להשקיע עד מיליון דולר בכל חברה, תוך ליווי מקצועי וחיבור לכישורים ולקשרים של הקבוצה בארץ ובעולם. את קרן ההשקעות תנהל תמר רשף בצלאל, שמונתה לאחרונה כסמנכ"לית פיתוח עסקי של קבוצת אדלר חומסקי. לדבריה, "אדלר חומסקי הנו משקיע אסטרטגי ואני בטוחה שהרקע, הניסיון והקשרים שלנו כמשרד פרסום מוביל בשוק יעזרו למנף את ההצלחה".

יש לציין כי הקבוצה כבר מכירה את עולם הסטארט-אפים הישראלי מקרוב. כך, השקיעה בעבר בסכומים נמוכים בחברות כמו Kenshoo ו-5min (שנמכרה בהמשך לחברת AOL) וכיום בפורטפוליו שלה מצויות חברות נוספות כמו Bannerplay, mobli, mipso, zoomd ועוד - כולן השקעות בהיקפים נמוכים יחסית ובשלבים מוקדמים.

בעבר הפעילה הקבוצה את G-Factor, חברה בת של משרד האינטראקטיב Grey, שהציע לחברות ליווי, תמיכה, ייעוץ שיווקי ואף סיוע כספי.

החיבור בין עולם הפרסום לבין עולם הסטארט-אפים אינו חדש וגם בשוק הישראלי יש כבר לא מעט משרדים ואנשי פרסום שקפצו על הטרנד. כך, יו"ר מקאן אריקסון ישראל, אילן שילוח, הוא יו"ר ובין בעלי המניות של חברת מטומי, שצפויה להנפיק בקרוב בבורסה בלונדון. בנוסף, הוא אחד הבעלים של חממת TheTime, שמשקיעה ומטפחת עשרות סטארט-אפים ישראלים.

גם מודי כידון, מבעלי משרד הפרסום גיתם BBDO, מגלה עניין לא קטן בעולם הסטארט-אפים והטכנולוגיה. כידון השקיע לבד וגם עם שותפים מגיתם, כמו מושיק תאומים, במספר סטארט-אפים ישראליים, בהם inneractive, snoox ו-callmyname. בעבר כידון, משה תאומים ועדי כהן (לשעבר סמנכ"ל השיווק של סלקום ושופרסל) תכננו להקים את חממת FAMA בשיתוף עם המדען הראשי באשדוד, אך נכון להיום המיזם לא התרומם.