הדולר יציב: השער היציג על 3.475 ש'; "מומנטום כלפי מטה"

גם האירו ננעל ביציבות בשער של 4.791 שקלים ■ נתוני התעסוקה במשק האמריקאי יפורסמו מחרתיים: צפי להוספה של 199 אלף משרות וירידה ל-6.6% בשיעור האבטלה

יציבות נרשמת היום (ד') בשוק המט"ח המקומי, כאשר הדולר היציג נקבע כמעט ללא שינוי על 3.475 שקלים, והאירו היציג נקבע גם הוא ביציבות בשער של 4.791 שקלים.

בשוקי המניות, האג"ח והמט"ח ממתינים בציפייה לנתוני התעסוקה במשק האמריקאי לחודש מארס, שיפורסמו מחרתיים. על פי התחזיות, המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 199 אלף משרות בהמשך להוספה של 175 אלף משרות בחודש פברואר, כאשר שיעור האבטלה צפוי לרדת ל-6.6%.

היום פורסם בארה"ב סקר ה-ADP, שאמור לחזות את נתוני התעסוקה, והצביע על יצירת 191 אלף משרות בסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות) בחודש מארס. אנליסטים בשוק ציפו ליצירה של עד כ190-192 אלף משרות, לאחר שבחודש הקודם נוספו לסקטור הפרטי כ-139 אלף משרות בלבד.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "שני גורמים מחלישים את הדולר בעולם - אהבת הסיכון והסנטימנט החיובי שפתח את הרבעון השני של 2014 וההתבטאויות של יו"ר הפד ג'נט יילן מתחילת השבוע. כאמור, שלשום אמרה יילן כי היא עדיין מזהה חולשה בכלכלה ובשוק התעסוקה ובפרט ולאור זאת הבנק עדיין מחויב למדיניות המרחיבה ולריבית האפסית. אירוע הסיכון המשמעותי הבא יהיה דוח התעסוקה ביום שישי. אם נראה נתונים חזקים, הדבר יחזק את ההערכה כי הפד יוציא לפועל העלאת ריבית והדבר יחזק את הדולר. מנגד, נתונים מאכזבים יתנו משנה תוקף לדבריה של יילן והדולר ייחלש. מבחינה טכנית, כישלונו של הדולר-שקל לפרוץ את רף ה-3.5 שקלים שינה שוב את המומנטום כלפי מטה והצמד חשוף לשבירה מטה לעבר רמות השפל האחרון. רק עלייה מעל 3.5 שקלים עשויה לפתוח פתח לתיקון רחב יותר".