טאבלט 8 אינץ' של אסוס - גדול, יקר ובינוני

קשה לראות איך ה-ViVoTab Note 8 של אסוס יצליח בארץ - מחירו גבוה והחומרה לא מספיק מוצלחת ■ מי שמחפש דגם מקביל, יכול לקנות נקסוס 7 במחיר נמוך יותר, או אייפד מיני במחיר דומה

בשבועות האחרונים החלו לנחות בישראל מספר טאבלטים בגודל 8 אינץ' הפועלים על מערכת ההפעלה חלונות 8 של מיקרוסופט. הטאבלטים הגדולים הקיימים בשוק נבדלים ביניהם ביכולות המגע ובאפליקציות של מיקרוסופט הנמדדות בזכוכית מגדלת, מכיוון שהמשתמש אמור לעבוד איתן ופחות עם תוכנות שלא מתאימות למסכי מגע.

מסך: הטאב נוט 8 של אסוס מגיע עם מסך 8 אינץ' באיכות בינונית עם צבעים דהויים. הרזולוציה עומדת על 1280 על 800 פיקסלים.

עט מגע: אסוס צירפה למכשיר עט מגע נוח לשימוש, שמאפשר לבצע תרשימים בכתב יד, למשל עם תוכנת One Note של מיקרוסופט.

חומרה: את הטאבלט מריץ מעבד אינטל אטום Z3740 עם ארבע ליבות במהירות 1.86 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון פנימי של 32 ג'יגה , בנוסף לאפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. בערכה משולב כרטיס בנפח 8 ג'יגה. מלבד זה, יש כניסת מיקרו USB. הסוללה בהספק 3,950 מיליאמפר.

ממשק: חלונות 8 היא מערכת הפעלה שנויה במחלקת, יש קהל ש מאוד אוהב אותה ויש קהל שמאוד לא מחבב אותה. הסיבה שבגללה צרכנים פיתחו אנטי למערכת ההפעלה הזו היא הצורך ללמוד פעולות בסיסיות בתפעול, המתבצעות בצורה שונה מחלונות 7, למשל, סגירת אפליקציה או סגירת המחשב. הטאב נוט 8 יכריח את המשתמש להסתגל לשיטות העבודה של חלונות 8.

כמו כן, מגוון האפליקציות הוא חשוב וקשה להגיד שהוא אפילו מתקרב למספק. כרגע אפשר למצוא את פייסבוק, גלובס TV, וואלה, מאקו, ynet ונגן הסרטים הפופולארי VLC, שכרגע נמצא ברמת בטא וסובל מבאגים רבים.

מצלמה: מצלמה אחורית עם חיישן 5 מגה פיקסל ללא פלאש. התוצאות לא מוצלחות.

בשורה התחתונה: קשה לראות איך הטאב נוט 8 יצליח בארץ. מחירו גבוה והחומרה לא מספיק מוצלחת. מי שמחפש דגם מקביל, יכול לקנות נקסוס 7 במחיר נמוך יותר או אייפד מיני במחיר דומה.

מחיר: 1,900 שקל.

ציון: 7.