מתרחבים בלבד: קבוצת ה-MLS ה-22 במספר תקום באטלנטה

בעלי פרנצ'ייז הפוטבול של אטלנטה פאלקונס ישלם דמי זיכיון בסך 70 מיליון דולר על מנת לפתוח ב-2017 קבוצה נוספת בליגת הכדורגל האמריקאית

ה-MLS ממשיכה בקצב ההתרחבות המטאורי שלה, כשהיעד הבא הוא אטלנטה, ג'ורג'יה: דון גארבר, הקומישינר של ליגת הכדורגל האמריקאית, הודיע אתמול (ד') כי קבוצה חדשה תוקם בעיר, תחל לשחק ב-MLS ב-2017 ותהיה הקבוצה ה-22 בסך הכל בליגה. הבעלים שלה יהיה ארתור בלאנק, ששולט גם על פרנצ'ייז הפוטבול אטלנטה פאלקונס.

על-פי דיווחים, בלאנק ישלם לליגה 70 מיליון דולר על מנת לרכוש את הזיכיון להפעיל את הקבוצה. איפה הסכום הזה עומד ביחס לדמי הזיכיון האחרונים שהובטחו ל-MLS? הוא זהה לזה שתשלם אורלנדו סיטי סוקר קלאב; נמוך מזה של ניו יורק סיטי FC (בבעלות מנצ'סטר סיטי האנגלית וניו יורק יאנקיז, שישלמו 100 מיליון דולר עבור הזיכיון); וגבוה יותר ממה שיצטרך לגייס דייויד בקהאם עבור הקבוצה שלו במיאמי (25 מיליון דולר).

עם הקמתו של הפרנצ'ייז באטלנטה, יתקרב דון גארבר באופן משמעותי ליעד שהציב: 24 קבוצות בליגה עד שנת 2020 (הקבוצה של בקהאם אמורה להיות ה-23). אחת הסיבות להתרחבות המהירה של ה-MLS, שהוסיפה לעצמה 10 קבוצות חדשות מאז 2005, היא הפיכתה לעסק שיכול בהחלט להיות כלכלי: על-פי "פורבס", 10 מתוך 19 הקבוצות שמשחקות כיום בליגה רשמו רווחים בשנת 2012. בנוסף, ה-MLS צוברת יותר ויותר פופולריות בקרב האמריקאים, במיוחד אצל צעירים.

בלאנק, ממייסדי רשת הום דיפו, שמחזיקה בלמעלה מ-1,500 חנויות בצפון אמריקה, שותף לבניית מגרש חדש באטלנטה, בשווי כולל של 1.2 מיליארד דולר, שבו תשחק הקבוצה החדשה (וגם הפאלקונס במשחקי ה-NFL שלהם). אטלנטה היא אמנם המטרופולין התשיעי בלבד בגודלו בארה"ב, אך יש לה מסורת ספורט עשירה, והיא מחזיקה בקבוצות בשלוש הליגות המקצועניות הבכירות (NFL, NBA ו-MLB).