יפעת משיקה את Vigo - חברה לניטור מידע ברשתות חברתיות

השקת Vigo היא ניסיון נוסף של קבוצת יפעת להיכנס לעולם ניטור המידע באינטרנט, לאחר שבעבר מיתגה פעילות דומה תחת חברת "יפעת סושיאל"

קבוצת יפעת, המפעילה שירותים לבקרת תקציבי פרסום ואיתור מידע תקשורתי, עושה ניסיון נוסף להיכנס לעולם האינטרנט והרשתות החברתיות. הקבוצה השיקה לאחרונה חברה-בת בשם Vigo, שעוסקת בין היתר בניטור מידע ושיחות ברחבי הרשתות החברתיות.

את הפעילות החדשה מוביל מור לביא, אחת הדמויות הבולטות בקבוצת יפעת, שמכהן כמנהל שיווק ופיתוח עסקי ולשעבר מנהל יפעת מחקרי מדיה.

לביא גייס אנשי דיגיטל וסושיאל למיזם החדש, ששם לו למטרה לתת ערך מוסף מעבר לניטור בסיסי של מה גולשים מדברים על מותג כזה או אחר.

ב-Vigo השיקו אפליקציית מובייל שמאפשרת קבלת התראות על דברים שקשורים למותג של הלקוחות שרצים ברשת ויש להם פוטנציאל להתפתח לאירוע משברי. "יש 3 רמות של התראות - צהוב, כתום ואדום - והוא מיועד בעיקר למנהלי שיווק ודיגיטל", מסביר לביא.

לדבריו, הניטור שעושים ב-Vigo נועד לחפש נושאים עם מדדי ויראליות שעוקפים את הממוצע בתחום ובזירה שבהם הם נמצאים וכך לאתר משהו שהופך לוויראלי.

"אם תראה פוסט על מותג או נושא כלשהו בעמוד פייסבוק של מקומון שמקבל 200 שיתופים בשעה, זה לא כמו פוסט שמקבל את אותו סדר גודל של שיתופים בעמוד כמו 'סטטוסים מצייצים'. לכן צריך לבדוק את הנושא ולעקוב אחריו", מסביר לביא.

לקוחות יוכלו לקבל גישה למידע גם על המתחרים ולעקוב אחרי מידע שמתפרסם גם אודותיהם.

ניתוח תמונות

עוד שירות שמציעים ב-Vigo הוא מעין חדר מלחמה נייד, שמטרתו לעקוב בזמן אמת אחרי שנוצר כבר משבר אינטרנטי עבור המותג ולקבל התראות על כל הדברים שקשורים לאירוע.

שירות נוסף הוא ניתוח פוסטים של תמונות, כך שלקוחות ומותגים יכולים לקבל מידע גם על תמונות או ממים אינטרנטיים שאינם מכילים טקסט כתוב אודות המותג, אלא רק כחלק מהתמונה.

"אם מישהו מעלה סטטוס ביקורתי על רשת כמו ארומה, למשל, וכותב 'קפה מגעיל' עם תמונה של כוס ממותגת של הסניף, לא היה ניתן לזהות עד כה את המידע שבתמונה ולקשר את הביקורת לארומה", מסביר לביא.

מבחינת קבוצת יפעת, Vigo הוא ניסיון נוסף להיכנס לעולם ניטור המידע באינטרנט, לאחר שבעבר מיתגה את הפעילות תחת "יפעת סושיאל", שגם אותה ניהל לביא, אך זו לא הצליחה.

במסגרת הפעילות הקודמת, יפעת התחרתה מול חברת באזילה על ניטור המידע מעולם האינטרנט הישראלי. בשלב כלשהו היא אף ניסתה לרכוש את הזיכיון של באזילה בשוק המקומי, אך עסקה זו לא יצאה בסופו של דבר לפועל.

בהתייחס למיתוג החדש של הפעילות, אומר לביא: "אנחנו מתעסקים בניהול של כל הפעילויות השיווקיות של הלקוחות. זה לא באופי של החברות הקיימות היום בקבוצת יפעת, שמתעסקות בלהביא מידע. אנחנו ב-vigo מביאים גם כלים אפקטיביים כמו ניהול עמוד, לחזות משברים וכו'. זה אחת הסיבות המרכזיות לשינוי השם ויצירת חברה חדשה".