IBM נכנסת לעולם האקסלרטורים: תוכנית האצה בישראל

דרור פרל, מנהל היחידה לטכנולוגיות גלובליות ב-IBM ישראל: לאקסלרטור יתקבלו חברות בתחום הביג דאטה, ענן, מחשוב קוגניטיבי, מובייל, רשתות חברתיות, מסחר מקוון, האינטרנט של הדברים ופתרונות שיווק מקוון

חברת IBM מצטרפת לגל תוכניות ההאצה ומשיקה אקסלרטור ראשון בישראל. החברה הודיעה היום (ה') כי היא מתחילה בתהליך מיון ראשוני של יזמים וחברות שייקחו חלק בתוכנית, פרי שיתוף פעולה עם חברת ZionTech Blue Initiatives האמריקאית של איש העסקים והמשקיע הסדרתי נתן לוא.

תחת השם Alpha Zone, האקסלרטור של IBM יספק מסגרת תומכת של 24 שבועות, במסגרתם תעניק לסטארט-אפים המשתתפים שימוש חופשי בכלי הפיתוח של החברה, תשתיות ענן בשווי של עד 24 אלף דולר וגישה לשירותי ייעוץ וידע של מאות אנשי טכנולוגיה, חוקרים ומפתחים המועסקים על-ידי IBM בישראל ובעולם. האקסלרטור יפעל בבניין IBM ישראל בפתח תקווה וינוהל על-ידי שחר חפץ מהיחידה לטכנולוגית גלובלית (GTU) בחברה.

התוכנית, שהמחזור הראשון שלה יחל בראשית יולי, תחבר את היזמים עם משקיעי הון סיכון, תסייע בהגשת תוכניות למדען הראשי ותפגיש אותם עם יועצים מגופים בתעשייה כמו בנק הפועלים, המדען הראשי, משרד רואי החשבון ארנסט אנד יאנג, משרד עורכי הדין פישר בכר חן וול אוריון ושות' ועוד.

דרור פרל, מנהל היחידה לטכנולוגיות גלובליות ב-IBM ישראל, הסביר כי לאקסלרטור יתקבלו חברות בתחום הביג דאטה, ענן, מחשוב קוגניטיבי, מובייל, רשתות חברתיות, מסחר מקוון, האינטרנט של הדברים ופתרונות שיווק מקוון. הדגש יהיה על חברות צעירות שנמצאות לפני גיוס הון ראשון או מעט אחריו.

לוא הוסיף ואמר כי "שיתוף הפעולה יוצר הזדמנות ייחודית ליזמים ליהנות משילוב נדיר בין ליווי צמוד, ידע מקצועי, רשת קשרים ענפה וסל כלים טכנולוגיים, המשפרים את סיכויי ההצלחה ומסירים רבים מהחסמים הבולמים לא פעם את דרכן של חברות צעירות".