פוגל נפרד מאדלר-חומסקי; ירכוש מדיה דרך קראט

זאת אחרי כ-5 שנים ■ בתחילת הדרך קיוו בפוגל שהשת"פ עם אדלר-חומסקי יוביל לרכישת מניות במשרד, אך המהלך לא התממש ■ פוגל: "הקשר שלנו עם קראט נוצר כתוצאה מהזדמנות לייצג חברות בינלאומיות הקשורות עם קראט העולמית"

כמעט 5 שנים של שיתוף-פעולה בתחום המדיה בין קבוצת אדלר-חומסקי למשרד הפרסום פוגל-אוגילבי מגיעות לקיצן: ל"גלובס" נודע כי לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות מסחריות בנוגע למחירים ולתנאי תשלום, יחל פוגל-אוגילבי לרכוש מדיה באמצעות חברת המדיה העצמאית קראט.

שיתוף-הפעולה בין משרד הפרסום פוגל-אוגילבי לקבוצת אדלר-חומסקי התחיל עם ציפיות גבוהות של פוגל לדרך משותפת שתלך ותתפתח. במסגרת ההבנות שאליהן הגיעו הצדדים, הוחלט כי פוגל ירכוש את המדיה באמצעות חברת המדיה מדיה קום של אדלר-חומסקי, ואם שיתוף-הפעולה יתפתח, תרכוש קבוצת אדלר-חומסקי מניות בפוגל-אוגילבי, תוך שהיא ממשיכה להפעיל אותו כמשרד עצמאי.

שני משרדי הפרסום נמנים עם אותה קבוצת פרסום בינלאומית - WPP. אדלר-חומסקי מחוברים בהסכם ייצוג לסוכנות הפרסום גריי, ופוגל מייצגים את סוכנות הפרסום אוגילבי.

13 מיליון דולר מתחילת השנה

בפוגל קיוו אז לצאת מהמשבר שאליו נקלע המשרד באותה תקופה, להשביח את המשרד ולהגיע לעסקה - אם תתממש - חזקים יותר. מנגד, בשוק העריכו אז כי באדלר יסתפקו בעסקת מדיה ולא ירחיבו את שיתוף-הפעולה לכדי רכישת מניות.

פוגל-אוגילבי היה בין משרדי הפרסום הראשונים שהחל לשתף פעולה עם משרדים אחרים לצורך רכישת מדיה. בשלב הראשון הוא רכש במשך 3 שנים את המדיה יחד עם גליקמן-נטלר-סמסונוב - עוד הרבה לפני שזה עשה את הקפיצה הגדולה שלו והפך למשרד גדול.

3 שנים לאחר תחילת שיתוף-הפעולה בין המשרדים, הוחלט בגליקמן לחבור ליוניברסל מקאן ולהפסיק את שיתוף-הפעולה עם פוגל, שהמשיך לרכוש את המדיה שלו עצמאית. בהמשך הוחלט בפוגל ליצור התקשרות בתחום המדיה, ונבחנו כמעט כל חברות המדיה. בסופו של דבר ההחלטה נפלה על מקאן.

אולם בשנים שלאחר מכן פוגל הלך ונחלש כשאיבד מספר תקציבים משמעותיים - המשמעותי שבהם הוא תקציב המשביר החדש לצרכן, שעבר לקבוצת מקאן-אריקסון. בעקבות כך איבד פוגל את מקומו בטבלת עשרת משרדי הפרסום הגדולים.

אבל אפילו אובדן זה לא מנע ממנו להמשיך את ההתקשרות עם יוניברסל, שהסתיימה רק כשלקוח משמעותי אחר של המשרד - "מתאים לי" - חצה אף הוא את הקווים ועבר למקאן אריקסון. אז החל המשרד לבחון אופציות נוספות לשיתוף-פעולה ובחר בסופו של דבר במדיה קום, בראשות המנכ"ל רן בראון.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של פוגל-אוגילבי עמד ב-2013 על כ-38.8 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-12 מיליון דולר במחירים ריאליים. מתחילת השנה פרסם המשרד בהיקף של כ-13 מיליון דולר במחירי מחירון.

יריב פוגל, מבעלי המשרד, מסר בתגובה: "הקשר שלנו עם חברת קראט נוצר כתוצאה מהזדמנות לייצג חברות בינלאומיות הקשורות עם קראט העולמית. יחד עם זאת, הקשר שלנו עם חברת מדיה קום נמשך ויימשך גם בעתיד".

ממדיה קום לא נמסרה תגובה לידיעה.