בעיות מיסוי מעיבות על יישום מיזוג פובליסיס ואומניקום

‎‎החברות ממתינות לאישור מרשויות המס לגבי פטור מתשלום סביב העסקה‏

‎‎בעיות מיסוי לא צפויות מעכבות את יישום המיזוג בין ענקיות הפרסום פובליסיס ואומניקום. המיזוג אמור לייצר את קבוצת הפרסום הגדולה בעולם, עם שווי מוערך של 35 מיליארד דולר. החברה הממוזגת צפויה לשלב בין חלק ממותגי הפרסום והמדיה הגדולים בעולם, בהם ‏DDB‏, סאצ'י אנד סאצ'י, ‏BBDO, TBWA‏, ליאו ברנט, זניט אופטימדיה וסטארקום מדיה.

‏העסקה, שעליה הוכרז ביולי 2013, התבססה על כך שאף חברה לא תשלם מיסים הקשורים למיזוג, והחברות קיוו לקבל אישור על כך מרשויות המסים השונות. כעת נודע כי ישנם חילוקי דעות לגבי נושא זה, וכי אין עדיין אישור על כך.

‏‏ג'ון וורן, מנכ"ל אומינקום, מסר כי "אין לנו תוכנית חלופית. אנחנו מחכים לאישור על הנושא כדי לסגור את העסקה. כרגע זה לא ריאלי לומר בדיוק מתי יהיה קלוזינג, אך אין סיבה להניח שהמיזוג לא יושלם".

‏‏מוריס לוי, מנכ"ל ויו"ר פובליסיס, אמר בשבוע שעבר כי "התהליך הזה יגיע לסיומו, ואנחנו נשלים את המיזוג. זה יהיה מיזוג בין שווים, אשר ייצור בשוק שחקן חדש. אם בסופו של דבר תהיה 'תאונה' ודברים לא יקרו, אז בכל מקרה החיים יפים עבור פובליסיס". ‏‎‏

‏‏מאז חתימת העסקה החלו החברות בבניית צוותים משותפים, לא פורמליים, ובהיבט המשפטי הוגש המיזוג לאישור הממונים על ההגבלים העסקיים בכל מדינה.

מרבית האישורים בנושא זה כבר התקבלו, כשהאחרון שבהם התקבל מהמועצה האירופית, שקבעה כי הגוף המאוחד יהיה מוגבל במידה מספקת על-ידי מספר מתחרים בהם קבוצות פרסום גדולות אחרות כמו ‏WPP, IPG HAVAS‏ ו-‏Dentsu‏ ‏Aegis‏ - המסוגלות לענות על הדרישות של מפרסמים גדולים בעלי פריסה עולמית. ‏‎‎‏