ארה"ב מציעה 5 מ' ד' על ראשו של סיני שמכר נשק לאיראן

ארה"ב מנהלת מצוד אחר איש העסקים הסיני לי פאנגווי, שנחשד במכירת נשק וטכנולוגיה צבאית לאיראן והקים חברות-קש במטרה להעביר ולהסתיר מיליוני דולרים במוסדות פיננסיים בארה"ב

כך יעשה למי שמנסה להפר את הסנקציות על איראן. ארה"ב מנהלת מצוד אחר איש עסקים סיני שמואשם בכך שמכר טכנולוגיה לפיתוח טילים בליסטיים לאיראן ולכאורה השתמש בחברות-קש כדי להסתיר מיליוני דולרים במוסדות פיננסיים בארה"ב. הממשל האמריקאי מציע על ראשו של איש העסקים 5 מיליון דולר.

לי פאנגווי, הידוע גם בכינוי קארל לי, וחברת LIMMT אקונומיק אנד טרייד, החברה אותה הוא ייסד, נכנסו ל"רשימה השחורה" של ארה"ב כבר ב-2006, ונחשדו כי קיימו קשרי מסחר בנשק עם איראן, בתקופה שבה מדינות המערב הטילו סנקציות על הרפובליקה האיסלאמית.

ב-2009 ארה"ב האשימה את פאנגווי בכך שהפר את הסנקציות שהטילה על איראן, ומאז הוא נמלט מהרשויות. כעת, הממשל מציע כאמור פרס של 5 מיליון דולר למי שיספק מידע שיוביל למעצרו של איש העסקים הסיני.

משרד התובע הכללי של ארה"ב בניו-יורק הודיע אתמול (ג') על האשמות חדשות כנגד פאנגווי, לפיהם החל מ-2006, השנה בה נאסר עליו לבצע עסקאות עם חברות אמריקאיות, הוא הקים רשת רחבה של חברות-קש והעביר דרכם כספים למוסדות פיננסים שונים באמצעות יותר מ-165 הברות פיננסיות שביצע והון בהיקף של 8.5 מיליון דולר. התובע הכללי במנהטן אמר הממשל הצליח להניח את ידו על יותר מ-6 מיליון דולר השייכים לפאנגווי.