נמל אשדוד העביר למדינה דיבידנד בהיקף 214 מיליון שקל

הדיבידנד - בגין רווחי 2011-2013 ■ שר התחבורה כ"ץ: הדיבידנד הזה חשוב כיוון שנכנס לקופת המדינה ומאפשר מתן שירותים רחבים יותר לציבור

בטקס שנערך הבוקר (ד') במשרד התחבורה בירושלים העבירה הנהלת חברת נמל אשדוד דיבידנד על סך כולל של 214 מיליון שקל בגין הרווחים לשנים 2011-2013. הטקס התקיים במעמד שר התחבורה ישראל כ"ץ, מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי, יו"ר נמל אשדוד רו"ח גדעון סיטרמן, מנכ"ל הנמל בפועל איציק בלומנטל וחברי הנהלה נוספים.

שר התחבורה אמר בטקס כי "הדיבידנד הזה חשוב כיוון שנכנס לקופת המדינה ומאפשר מתן שירותים רחבים יותר לציבור ויתרום להורדת יוקר המחייה, דבר שנובע מהפעילות של הנמל. אנחנו נוסיף הרבה מאוד עובדים, ואין לי ספק שתהיה תחרות על העובדים הטובים, הנמל החדש שיתחיל לפעול באשדוד יפנה אל העובדים הטובים ויציע להם הצעות. הוא לא יפנה לאותם אלה שהם עובדים פחות טובים. אנחנו מכירים בחשיבות ייצוג העובדים אבל לא בדרך בה זה מתבצע. אף אחד לא מסר את מפתחות הנמל לידי משפחה כלשהי או לידי אדם כלשהו, כולם צריכים למלא את תפקידם למען אזרחי ישראל".

יו"ר הנמל אמר כי חברת נמל אשדוד העבירה למדינה מעל חצי מיליארד שקל בדיבידנדים במהלך כהונתו של השר כ"ץ. מנכ"ל הנמל בפועל ציין כי בצד העברת דיבידנד לאזרחי ישראל החברה תחלק בונוס לעובדים. על-פי כללי רשות החברות זכאים העובדים לבונוס בשיעור של 10%. הרווח הכולל של חברת נמל אשדוד הסתכם ב- 176 מיליון שקל, עלייה של 31.6% ביחס לרווח הכולל של 2012. הכנסות החברה בשנת 2013 ירדו רק ב- 2.4% והסתכמו ב 1.088 מיליארד שקל.