הטיפ היומי: ענקית התעופה הזאת מומלצת ב"תשואת יתר"

במחלקת המחקר של מורגן סטנלי ממליצים על מניית בואינג, ומעריכים כי תחזיות החברה צפויות להתעדכן כלפי מעלה במהלך השנה

יצרנית המטוסים האמריקאית בואינג נסחרת בבורסת ניו יורק, ושווי השוק שלה הוא כ-94 מיליארד דולר. החברה פרסמה בשבוע שעבר את דוחות הרבעון הראשון לשנת 2014.

הרווח הרבעוני הנקי למניה היה 1.76 דולר, ועקף בכך את התחזיות שלנו, שהיו ל-1.66 דולר, ואת קונצנזוס האנליסטים שעמד על 1.56 דולר.

הנהלת החברה גם העלתה את תחזית הרווח הנקי השנתי, והוא צפוי להגיע ל-7.15-7.35 דולר למניה.

עם זאת, השינוי נובע בעיקר מפשרת מס, שתתרום 150 מיליון דולר לרווחי החברה ברבעון השני של השנה, והתחזיות לתזרים המזומנים נותרו ללא שינוי.

אנחנו קיווינו לראות העלאה של התחזיות בסגמנט הזה, כמעין אישוש לכך שהתחזיות שלנו לתוצאות החברה ב-2014 הן שמרניות.

בנוסף, החברה האיצה את תכנית ה-Buy Back (רכישה עצמית של מניות), וזה לדעתנו המידע החשוב ביותר בדוחות הרבעון הראשון. ההחזר למשקיעים מסמן אמון בביצועים ובמחזוריות.

רכישה עצמית בהיקף של למעלה ממיליארד דולר ברבעון היא גבוהה מהתכנית המקורית, לרכישה עצמית של 10 מיליארד דולר במשך שנתיים-שלוש.

ברבעון הראשון חברת בואינג רכשה 19 מיליון מניות של עצמה בהיקף של 2.5 מיליארד דולר, שגבוה באופן משמעותי מהקצב המתאים לתוכנית, ויותר מכפול מהתחזיות שלנו.

יחד עם הדיבידנדים, ההחזר למשקיעי בואינג היה גבוה מ-3 מיליארד דולר ברבעון.

בהקשר זה, לדעתנו המעשים מעידים יותר מאשר התחזיות, ולכן אנחנו נשארים בדעה שהתחזיות והקונצנזוס צפויים להתעדכן כלפי מעלה במהלך השנה.

אנו משאירים את המלצתנו למניית בואינג ללא שינוי, "תשואת יתר".

*** מחלקת המחקר, מורגן סטנלי. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם