בקשה לייצוגית נגד yes: לא מאפשרת לצפות בפורנו ביום

לקוח של חברת הלוויין yes, שרצה לצפות ב-VOD בסרט למבוגרים בלבד, גילה כי הצפייה בתכנים מותרת רק מ-22:00 בלילה ועד 5:00 בבוקר ■ עתה הוא תובע פיצויים בסך 11.5 מיליון שקל ■ yes: "בוחנים את הדברים"

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה לאחרונה בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת שירותי הטלוויזיה בלוויין yes, בטענה כי החברה מפרה את התחייבותה בכך שהצפייה בתכנים למבוגרים בלבד של שירות ה-VOD שלה מוגבל בשעות.

לטענת המבקש, בהסכם המפורסם באתר של yes נכתב כי "ממועד תחילת הצפייה במשדר בתשלום ניתן לצפות בו מספר בלתי מוגבל של פעמים, במשך 24 שעות ממועד תחילת הצפייה הראשונה".

המבקש ניסה לצפות בשנית בסרט למבוגרים שהזמין במהלך הלילה, אלא שעל המרקע הופיעה ההודעה: "התוכנית מסווגת כתוכנית למבוגרים בלבד, ולכן על-פי דין ניתנת לרכישה בין השעות 22:00 בלילה ל-5:00 בבוקר".

בתביעה הייצוגית דורש הלקוח מחברת yes פיצויים בסכום כולל של יותר מ-11.5 מיליון שקל. "yes הפרה את ההסכם והטעתה את לקוחותיה בהקשרה של הזמנת משדר בתשלום", ציין התובע. "חרף התחייבותה של yes לאפשר שידור במשך 24 שעות, הלכה למעשה זמן הצפייה המקסימלי הינו 7 שעות בלבד - היינו פחות משליש מפרק הזמן המובטח".

לפי החלטת מועצת הכבלים והלוויין, שידורי תכנים למבוגרים בלבד אסורים בין השעות 5:00 ל-22:00, אלא שלטענת התובע אין בהוראה זו כדי להכשיר את ההפרה של yes.

לדבריו, yes אינה משדרת את התכנים באופן אקטיבי. "ההחלטה של מועצת הכבלים והלוויין אינה אוסרת על לקוחותיה של yes לצפות במשדרים אותם הזמינו ושנשכרו בממירים", לשון כתב התביעה.

את טענתו מחזק המבקש בציינו כי בהודעה של yes נכתב "לא ניתן לרכוש את התוכנית" - להבדיל מ"לא ניתן לצפות בתוכנית".

מחברת yes נמסר בתגובה: "במהלך חופשת חג הפסח התקבלה הבקשה האמורה. החברה בוחנת את הדברים".