משרד הבריאות: האזהרה בדבר החלב של תנובה - שקרית

בימים האחרונים התפשטו בקבוצות וואטסאפ פרסומי-שווא אודות חיידק מסוכן בחלב של תנובה ■ תנובה: "מדובר בשמועה שקרית; הגשנו תלונה למשטרה" ■ תנובה לא לבד: הודעה בוואטסאפ סילפה הודעה רשמית של מעדני מיקי

משרד הבריאות מדגיש: אזהרת החלב של תנובה שקרית - אזהרות רשמיות יש לאמת באתר המשרד או במוקד הטלפוני.

בעקבות פרסומי-שווא אודות חיידק מסוכן בחלב של תנובה, שהתפשטו במהלך השבוע האחרון בקבוצות וואטסאפ סגורות, מזכיר משרד הבריאות לצרכנים כי אזהרה רשמית בדבר סכנה במוצרי מזון מפורסמת על-פי חוק בכלי התקשורת וכן באתר האינטרנט של המשרד ובמוקד *5400 שמפעיל המשרד עבור הציבור.

בהודעה המדוברת, בעקבותיה פנתה חברת תנובה למשטרה, הוזהרו הצרכנים מפני "תקלה חמורה" ו"נקיף קטלני במיכלי פיסטור החלב", תוך בקשה להפיץ בהקדם ככל שניתן מפאת הסכנה.

הדברים, כאמור, לא היו ולא נבראו - ובתנובה מבהירים: "מדובר בשמועה שקרית. תנובה הגישה תלונה למשטרה על מנת שתחקור ותברר מי עומד מאחוריה".

לצרכנים עצמם מומלץ לגלות אחריות במקרים כגון אלה ולבדוק האם קיימים פרסומים רשמיים המאשרים את דבר האזהרה בטרם יתייחסו לתוכן הדברים כמובן מאליו.

מעדני מיקי: גם אנחנו נפגענו

בתוך כך, חברת מעדני מיקי טוענת היום (ד') בערב יום העצמאות היא חוותה אירוע דומה לאירוע בתנובה - של הפצת שמועה זדונית. במקרה זה התבססה השמועה על הודעה אמיתית שהוציאה החברה לתקשורת, בשיתוף-פעולה עם משרד הבריאות.

ההודעה המקורית עסקה בגילוי חיידק ליסטריה, העלול לתקוף את מערכת החיסון במקרים נדירים. החיידק נתגלה בסדרת ייצור מסוימת, שהורדה מהמדפים בתוך שעות. בסך-הכול מדובר בכ-450 יחידות מוצר שהורדו מהמדפים, כאשר כל שאר מארזי החומוס והסלטים האחרים נמצאו תקינים לחלוטין.

להפתעת החברה, בתוך שעות הופצה במערכת הוואטסאפ הודעה זדונית המצטטת את ההודעה שהוציאה מעדני מיקי לעיתונות, אבל יוצרת בה עיוות משמעותי ודרמטי כאילו מדובר בנגיף קטלני - אמירה שאין בינה לביו המציאות שום קשר.

לדברי החברה, ההודעה הזדונית נגד מעדני מיקי נשלחה בתפוצה של מאות אלפים וגרמה נזק רב לחברה, עד כדי הפסקת מכירת החומוס ושאר מוצרי החברה במוקדים רבים ברחבי הארץ.

הנהלת מעדני מיקי הגישה הבוקר תלונה למשטרה ודרשה פתיחת חקירה כנגד מפיץ ההודעה.