קפה קפה רכשה 50% מרשת המסעדות המקסיקנית "דונקי"

‎‎תשקיע במהלך 5 מיליון שקל ■ משיקה מועדון לקוחות שיאגד את כל 7 רשתות המסעדות שבבעלותה‏‏ ■ רונן נמני: "לקופיקס אין השפעה על הרשתות שלנו"

‎‎קבוצת קפה קפה הכריזה היום (א') על רכישת 50% מרשת המסעדות המקסיקניות "דונקי" בהשקעה של 5 מיליון שקל. הקבוצה מתכננת הקמה של סניפים נוספים בזכייניות.

רשת "דונקי" מונה כיום 3 סניפים בתל-אביב וצפויה, לדברי רונן נמני, בעלי קבוצת קפה קפה, לגדול לעשרות סניפים ברחבי הארץ.

לדברי נמני, "לפני 10 שנים לא הייתי מהמר על רשת מזון מקסיקנית שתוכל להצליח בישראל, אבל היום זה אחרת".

רשת "דונקי" הוקמה ב-2012 ומציעה מזון מקסיקני במחיר ממוצע של 35-40 שקל לסועד. כל סניף של "דונקי" משתרע על שטח של 60-70 מ"ר.

‏מחזור המכירות השנתי של קבוצת קפה קפה הוא כ-700 מיליון שקל, 550-600 מיליון שקל מתוכם של רשת קפה קפה.

הקבוצה מחזיקה בבעלותה 7 רשתות בתחום ההסעדה: קפה קפה, המונה 140 סניפים; לחם ארז, המונה 20 סניפים; לבורטוריו די פסטה, המונה כיום 4 סניפים; לחם בשר, שלה סניף אחד בתל-אביב ושני נוספים צפויים להיפתח; ‏‏‏Fresh kitchen‏, המונה 10 סניפים; רשת הכריכים ‏‏Ruben,‏ שלה 4 סניפים; ו-3 סניפי "דונקי".

‏‏‏30 סניפים צפויים להיפתח במהלך השנה לכלל רשתות הקבוצה, 15 מתוכם של קפה קפה, סניפי ‏Fresh kitchen‏ שצפויים להיפתח בקניון ארנה ובמרכז שוסטר ברמת-אביב, סניף לחם בשר שצפוי להיפתח במתחם התחנה בירושלים ועוד. עד סוף השנה צפויה הקבוצה לכלול 200 נקודות מכירה.

‏‏עוד הכריזה הקבוצה היום על הקמת מועדון לקוחות שיאגד את כל הרשתות שלה. שמו של המועדון, שפועל מזה חודשיים במסגרת השקה שקטה, הוא ‏‏MOOD‏. עלות ההצטרפות היא 30 שקל לשנה, שמוחזרים במסגרת הטבה (למשל שלוש כוסות קפה). המועדון יעניק 10% הנחה בקפה קפה ו-5% הנחה בשאר הרשתות.

מנכ"ל קבוצת קפה קפה, נעם צימרמן, מעריך כי המועדון, המונה כיום 70 אלף חברים, יגיע למאות אלפי חברים.

‏‏‎‎אפקט קופיקס

‏שנה אחרי השקת רשת קופיקס המתחרה, אומר נמני כי "עשינו מהלך של הורדת מחירי הקפה 'לקחת' ל-8 שקלים "קפה קפה וגם ב-‏‎Fresh kitchen‎‏. הוזלנו מחירים של 3 מנות דגל מ-50-60 שקל ל-29 שקל.

"כפי שאמרתי בעבר, לקופיקס אין השפעה על הרשתות שלנו. על אחרים זה יכול אולי להשפיע. אני מאמין שכל המהלך של קופיקס השפיע על המודעות של הצרכנים, כי הרי קופיקס היא תוצר של המחאה החברתית, ובעקבותיה צצה המודעות למחירי קפה. אבל היום, אנשים הבינו שכשהם שבאים לאחת מרשתות הקפה במטרה לשבת ולחפש חוויה, לא משלמים רק עבור עלות המוצר אלא על המסביב, וכולם הבינו שהמסביב עולה הרבה מאוד כסף. הסעדה הוא לא אחד מהענפים הכי רווחיים בארץ, וכולנו יודעים את זה".

‏‏- ‎‎האם השקת קופיקס בתחום האלכוהול תשפיע עליכם?

‎‎‏"לא. לי נראה שאנשים שיוצאים לבר לשתות, מחפשים חוויה ובילוי. מי שרוצה אלכוהול בזול, שישתה בבית. הוא לא צריך ללכת לקופיקס". ‏‏‎‎‏

- ומה התוכניות לעתיד?

"הבטחתי לעצמי שב-2014 נתמקד ברשתות של הקבוצה ולא נרכוש רשתות נוספות. בעתיד היותר רחוק אני מאמין שזה יקרה".

קבוצת קפה קפה
 קבוצת קפה קפה